Skip to main content

Hoi,  

Sinds een aantal weken heb ik problemen met het streamen van youtube filmpjes, audio (spotify), gesprekken via Teams of Skype for business wat ik voorheen niet had. Het beeld haperd en geluid stottert.

Als mogelijke oplossing heb ik van KPN twee Experia wifi apparaten gekregen, dit zorgt wel voor een betere dekking maar het oorspronkelijke probleem doet zich nog steeds voor. Hierover heb ik via Twitter contact met de helpdesk

Wat mij verder opvalt is dat de experia een wifi signaal Mode N only verstrekt. 

Hoort dit zo? 

Werkt het met kabel wel goed?


Ik heb helaas geen device in huis waar ik een utp kabel in kan stoppen..


*zucht*

Dan word het tijd om te gaan shoppen:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Ik neem tenminste aan dat u toch wel een laptop in huis heeft?

Heeft u glasvezel? Zo nee, wat zegt deze site over de snelheid op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 


Waarom zucht je? 
Ik heb glasvezel in huis 200/200 werkte perfect maar de laatste weken niet meer. De experia WiFi toont aan in N modus uit te zenden. 
 

Ik had ac verwacht, wat ik lees is dat hij 2.4 en 5 GHz ondersteund N is dan wat raar.  


Hoi @MarkusPosthuma . Jammer dat het plotseling niet goed meer werkt.

Heb jij , na het plaatsen van die Experia wifi's , je bestaande netwerkverbindingen in je telefoons/laptops/etc. allemaal even verwijderd en opnieuw opgezet? Zo niet, zou je dat voor mij willen proberen?


De Experia WiFi's en de daarmee verbonden apparaten bepalen zelf onderling of de 2,4 of 5 GHz gebruikt word. Daar is helaas niets aan bij te stellen.


Hoi @MarkusPosthuma . Jammer dat het plotseling niet goed meer werkt.

Heb jij , na het plaatsen van die Experia wifi's , je bestaande netwerkverbindingen in je telefoons/laptops/etc. allemaal even verwijderd en opnieuw opgezet? Zo niet, zou je dat voor mij willen proberen?

Gedaan, het probleem wat ik nu overhoud is dat de apple tv (welke in de woonkamer staat) voorheen handmatig verbonden kon worden met het 5Ghz netwerk van de router die 5 meter verderop staat. Nu Lijkt de apple tv te verbinden met de Experia wifi die op de verdieping erboven staat. 

Verschil in snelheid is, voorheen was dat 200/350 Mbps (up was altijd hoger), nu is dat 64,8/292 Mbps


Oei. Dat blijft ‘ie doen, dus? Je kunt die versterker boven even tijdelijk uitzetten en kijken of hij dan connect met de router. Beetje een kunstgreep en ik weet niet wat er gaat gebeuren als je die versterker weer aanzet. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Hoi,

 

Na een tijd lang prettig gewerkt te kunnen hebben met wifi op het modem (V10a) en 2 superwifi punten (eerste verdieping en tweede verdieping, bekabeld aangesloten) werkt wifi op het modem nu niet meer. Klantenservice geeft ook aan dat deze uitgeschakeld wordt op het modem. Ik ben even de draad kwijt, mij is verteld dat op de v10a wifi wel aan zou blijven staan, wat is het nu? Dit zou betekenen dat ik alsnog een derde punt op de begane grond aan zou moeten sluiten.


De v10a werkt als enige samen met de Experia wifi's of Experia wifi's. 

Weet je hoe je in de v10a webinterface moet komen? Wellicht moet wifi daar even handmatig weer aangezet worden. 


Klopt, die stond inderdaad uit, net handmatig aangezet, nu lijkt e.e.a. weer goed te gaan.

 

Irritant dat dit soort zaken gewoon gebeuren, worden er ook release notes verstuurd als dit soort aanpassingen gedaan worden?

De v10a werkt als enige samen met de Experia wifi's of Experia wifi's. 

Weet je hoe je in de v10a webinterface moet komen? Wellicht moet wifi daar even handmatig weer aangezet worden. 

 


Waarom dit gebeurt is, is mij ook een raadsel. Dit hoort out of the box te werken. Kijk het even aan. Als er weer iets misgaat, laat het mij weten. 


Waarom dit gebeurt is, is mij ook een raadsel. Dit hoort out of the box te werken. Kijk het even aan. Als er weer iets misgaat, laat het mij weten. 

zo werkte het idd, ook totdat ik van de week problemen kreeg en het modem een reset heb gegeven. Trouwens vanmorgen had het modem weer een rest nodig (geen internet), resetten met de knop achterop werkte niet.


Draait het nu weer stabiel?


Ja, heb handmatig op de router het wifi weer geactiveerd. Vervolgens had ik in de avond een stroomstoring waardoor e.e.a. weer op de hobbel was en ik na de storing de ntp server (tijd en datum) heb aangepast om verschillende apps op de smart tv weer te laten werken. 

 

Nu weer 100% goed.