Skip to main content
Beantwoord

Experia Wifi Defect

  • July 27, 2020
  • 11 reacties
  • 409 keer bekeken

Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hallo, 

Wij gebruiken al een behoorlijke tijd 3 experia wifi's in huis. Dit werkt prima. Maar sinds gisteren was het berijk in de woonkamer erg slecht. Op de experia wifi in de woonkamer brande alleen het groene power lampje. Opnieuw aangezet, hielp niks. 2x gereset hielp niks. Hij blijft met het opstarten steken bij het groene power lampje die constant blijft branden. Ik heb hem een halve dag zo laten staan maar er gebeurt niks. Ik heb op de plek van de defecte experia wifi een andere uit de bijkeuken gezet en deze doet het daar meteen. Is er een mogelijkheid de defecte experia wifi om te ruilen?

Groeten André

Beste antwoord door Harmpie1

Ik heb de nieuwe Experia Wifi opgehaald en aangesloten. Alles werkt weer zoals het was. Bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 2, 2020

Hi Andre, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Heb je het ook gereset met het resetknopje aan de achterkant? Dus niet alleen uit en weer aan. 

 


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2020

Dag Alex, ik heb ook achterop de experiawifi het resetknopje gebruikt. Ook na dit te doen blijft het powerlampje alleen groen branden en verschijnt er geen wifi netwerk op mijn telefoon. 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 8, 2020

Duidelijk, zou je deze stappen willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat het resultaat is, ik kan dit vanaf hier ook zien als je dit hebt gedaan. :relaxed:


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2020

Duidelijk, zou je deze stappen willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat het resultaat is, ik kan dit vanaf hier ook zien als je dit hebt gedaan. :relaxed:

Ik heb de defecte experia wifi er weer tussen gedaan. Daarna heb de gevraagde test uitgevoerd. Op de betreffende experia wifi brand nu het power lampje en het lampje dat er een apparaat is verbonden. Maar het blauwe lampje (met wifi logo) blijft uit. 


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 8, 2020

Duidelijk, zou je deze stappen willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat het resultaat is, ik kan dit vanaf hier ook zien als je dit hebt gedaan. :relaxed:

Ik heb de defecte experia wifi er weer tussen gedaan. Daarna heb de gevraagde test uitgevoerd. Op de betreffende experia wifi brand nu het power lampje en het lampje dat er een apparaat is verbonden. Maar het blauwe lampje (met wifi logo) blijft uit. 

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 9, 2020

Dat duidt niet op een defect apparaat. Die netwerkkabel is ook goed en hij zit er goed in? In het linke poortje? 

Als je naar de interface gaat, zowel bij 2,5 als 5 Ghz, zie je dat daar alles aan staat? Zoals hieronder? 

 


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 10, 2020

De kabel is goed aangesloten. De instellingen staan zoals de afbeelding hierboven.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 11, 2020

Dan gaan we een nieuwe proberen. Je kunt de oude in een doosje meenemen om het om te ruilen bij de Coop bij jou in de buurt. Hoofdstraat 1 -27. Het pakketje staat morgen vanaf 15 uur voor je klaar daar. Vergeet je ID-bewijs niet. 

Laat je mij nog even weten of de nieuwe wél goed werkt? 

 


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2020

Dat is prima. Ik laat je weten of het werkt.


Harmpie1
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 12, 2020

Ik heb de nieuwe Experia Wifi opgehaald en aangesloten. Alles werkt weer zoals het was. Bedankt!


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 13, 2020

Dan had je toch gelijk. Fijn dat alles weer werkt! :relaxed: En graag gedaan uiteraard.