Skip to main content

Ik heb 2 experia wifi's (de versterker). De ene kan ik zonder problemen installeren en dan werkt die, de andere brand het blauwe lampje van de wifi niet. Alle lampjes werken naar behoren (de versterker is al een aantal keer gereset en dan knippert hij wel).

Als ik via wps met de router wil verbinden, doet hij dit niet. De experiabox heb ik ook al gereset, maar zonder resultaat. Kan ik de versterker op een andere manier koppelen met de experiabox? Of is hij kapot?

Hallo @Anouk0693 , ik neem aan dat we het over de zwarte versterkers van KPN hebben, die kun je alleen bekabeld verbinden met het modem en niet via wps.

De wps-functie op de versterker dient om een apparaat draadloos aan de versterker te koppelen, dus NIET het modem.

 

 

 


Hoi @JanD ,

Dit staat in de handleiding:

 

Alleen gaat mijn lampje  daarna niet branden.

 

Ik weet dat deze versterkers alleen bekabeld werken. Maar hij maakt geen verbinding met het modem dus werkt hij helemaal niet.

 

Zoals je ziet brand alleen het 'power' lampje

 

 


Dit is de andere experia wifi, met dezelfde kabels, op dezelfde plek. Die heeft geen problemen en maakt direct verbinding met het modem

 

 


Je kunt hem resetten. Het is reset knopje achter lang vast houden, wel 15 seconden lang ofzo. Ik weet niet in welke context die handleiding geschreven is. Maar WPS gebruiken is onzin bij bekabeld aangesloten apparaten. Je sluit eerst de ene Experia WiFi aan. Als deze het doet, sluit je de tweede op een andere locatie  aan. Zonder daarbij de eerste los te koppelen. Ik begrijp uit uw verhaal dat u met 2 verschillende kastjes bezig bent omstebeurt aan dezelfde kabel. Dat is niet de bedoeling. 


@Nick83 zoals ik zei in mijn eerste post  heb ik hem al een aantal keer gereset, helaas zonder resultaat. De reden dat ik hem eenmalig met dezelfde kabels heb geprobeerd aan te sluiten, was om uit te sluiten dat het probleem aan de kabels lag. 

 


Nog even ter info:

Het eerste experia wifi punt is ingesteld en werkt. De 2e heb ik nu boven staan, verbonden met kabel en gereset. Hij doet het alleen nog steeds niet. Ook in de KPN thuis app kan hij hem niet vinden.


U heeft bij resetten het knopje lang genoeg vast gehouden? Echt ongeveer 15 seconden ofzo?


@Nick83 ja echt lang genoeg. Volgens de klantenservice is hij kapot, dus ik stop nu ook met proberen haha. Eerst maar een nieuwe ophalen.


Hoi @Anouk0693. Wat vervelend dat het niet lukt om de ExperiaWiFi te verbinden met jouw ExperiaBox. Heb je inmiddels al een nieuwe ExperiaWiFi? Ik ben erg benieuwd of het probleem daarmee verholpen is.


Hoi @Vikash, ik heb afgelopen zaterdag de kapotte omgeruild en een nieuwe gekregen. Deze werkt helemaal perfect! Het probleem is dus verholpen :)


Wat goed dat het probleem daarmee is verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. 


Reageer