Skip to main content

Goedeavond, nu heb ik 2 experia wifi punten via een netwerkabel rechtstreeks verbonden. 1 op de zolder en 1 in de huiskamer zoveel mogelijk tegen de muur aan grenzend aan de tuin. Dit natuurlijk om in de tuin ook wifi te hebben. Jammer genoeg werkt dit niet optimaal en zal ik hiervoor een andere oplossing moeten vinden. Nu heb ik tijdens de installatie blijkbaar enkele wijze instellingen gedaan met het gevolg dat het punt beneden deel uitmaakt van het moedernetwerk/experia box en het punt zolder een eigen netwerk heeft. wat dus lastig is als je in de slaapkamers aan het werk ben en de wifi dus constant switcht.

Vraag is hoe kan ik voor zorgen dat alles 1 groot netwerk is (is dat ook gunstiger of moet er toch 3 ( 2 punten en experia box) komen en (zie screenshot) ik zie nu dat het netwerk van de wifipunten nu zo is. Ziet er raar uit want nu lijkt net dat het wifi punt van beneden in een soort van slave aansluiting zit met die van boven. Omdat wifi punt beneden dus 1 is met de experia box is deze ook niet meer benaderbaar

 

@Natasja hoi heb jij een reactie voor me op mijn vraag?


en UP! iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?


Ik zie niets bijzonders aan uw bijgevoegde afbeelding. Dit hoort gewoon zo. Er is inderdaad 1 master of primairy. En de overige versterkers zijn dan slaves of secundary. Dat hoort zo, daar kun je niets aan instellen of wijzigen. Je kunt alleen inloggen op de primary. Probeer je op de secundary in te loggen, dan word je alsnog doorgestuurd naar de primary. 

Welke Experiabox heeft u? 

Binnen vandaan goed wifi in de tuin krijgen is heel lastig. Geïsoleerde muren en dubbel glas zijn enorme barrières voor wifi. En dat zorgt er voor dat wifi buiten slecht bereik heeft. Er is ook geen enkele provider die reclame maakt over goede wifi in de tuin. Voor zover ik weet. En dat is niet voor niets.

Wil je wifi in de tuin goed regelen, koop dan een outdoor wifi accespoint: https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625


Dag @Nick83 ik heb een V10 experia box. zou je mij ook een richting geven hoe ik het kan inrichten dat het 1 netwerk gaat worden? dus dat de beide experia wifi punten net zelfde netwerk hebben als de experia box. Is er een mesh netwerk software die ik kan inschieten zodat dit 1 netwerk gaat worden?


In ieder geval moet de Wi-Fi van de v10 uit!! Dan zou je moeten hebben wat je wil.


Als het goed is staat wifi op de Experiabox uit. Dat word normaal gesproken uitgeschakeld zodra je de SuperWifi's of Experia WiFi's aansluit. Als je dat weer handmatig aanzet, dan heb je inderdaad 2 netwerken, wat niet zo goed met elkaar samenwerkt.

Heeft u wifi op de Experiabox aan staan?


@Nick83 ik denk het...ik heb dus nergens heel simpel een knop wifi aan/uit wel een tabblad WLAN en zelfs daar geen knop aan/uit wifi


oke ik heb het al gevonden, ga wifi uitzetten en zal jullie op de hoogte houden. Ik neem aan voordat ik dit ga doen dat ik eerst de experia wifi punten moet resetten naar default?


Goeie vraag maar volgens mij hoef je echt alleen maar de Wi-Fi uit te zetten op de experiabox. Kwestie van proberen.


Hi @jefjef, ik zie dat je inmiddels al een stuk verder bent met jouw probleem en vraag. Kan ik hier nog bij helpen, of is het voor jou inmiddels opgelost? :smile:


Hi @jefjef, ik zie dat je inmiddels al een stuk verder bent met jouw probleem en vraag. Kan ik hier nog bij helpen, of is het voor jou inmiddels opgelost? :smile:

Dag Susan, mij is nog steeds niet duidelijk of en hoe ik de wifi punten moet gaan resetten voordat ik de wifi van de experia box uit zet. met HOE doel ik er dat ik al meerdere malen heb geprobeerd de wifi punten te resetten volgens de handleiding maar geen verandering. instellingen blijven


Nee. Niet resetten. Dat is niet nodig.


@jefjef dat zou moeten lukken door gewoon het resetknopje op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet. Echter, je kan ook eerst proberen om de WiFi op je Experia Box uit te zetten! Heb je dat al geprobeerd?


@jefjef dat zou moeten lukken door gewoon het resetknopje op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet. Echter, je kan ook eerst proberen om de WiFi op je Experia Box uit te zetten! Heb je dat al geprobeerd?

Dag @Susan_ heb ik gedaan. Wat nu is dat er maar 1 wifi naam wordt herkend en dat is de wifi punt boven zie ook mijn start post. Is het dan dat de gehele wifi in het huis, dus wifi punt beneden dan nu de naam van wifi punt boven heeft overgenomen?


Ja dat zal zo zijn. U heeft 2 Experia WiFi's. Deze zenden beide hetzelfde netwerk uit als het goed is.


@Nick83 oke dank je lijkt logisch, wat nu wel vreemd is dat ik niet meer in de webomgeving van wifi punt boven kan komen. eerder ingestelde wachtwoord werkt niet meer ook niet het wachtwoord wat onderaan het apparaat staat,


@Nick83 oke dank je lijkt logisch, wat nu wel vreemd is dat ik niet meer in de webomgeving van wifi punt boven kan komen. eerder ingestelde wachtwoord werkt niet meer ook niet het wachtwoord wat onderaan het apparaat staat,

Nee, dat klopt. Je kunt maar 1 van beide inloggen. Het is 1 systeem.


@Nick83 oke dank je lijkt logisch, wat nu wel vreemd is dat ik niet meer in de webomgeving van wifi punt boven kan komen. eerder ingestelde wachtwoord werkt niet meer ook niet het wachtwoord wat onderaan het apparaat staat,

Nee, dat klopt. Je kunt maar 1 van beide inloggen. Het is 1 systeem.

Oke, maar dan zou ik in theorie kunnen inloggen met het wachtwoord van de experia router toch? en die werkt dus net niet


Hallo @jefjef , de inloggegevens van de modem zijn wezenlijk anders dan de inloggegevens van de Experia wifi's.

 


Reageer