Skip to main content

Ik heb een experia wifi aangeschaft omdat in een slecht bereik heb op mijn zolder. Deze heb ik aangesloten. Echter na installatie schakelt de experia wifi de wifi van de experiabox uit. Ik krijg nu de wifi van het modem niet meer aan de gang. Ook wanneer ik in het menu instellingen betreffende de wifi wijzig. Wie weet raad?

Alvast dank voor je reactie. gr. Henk

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @HenkD1234 

Het uitschakelen van de WiFi op de Experia Box kan je niet voorkomen, dat is zo bedoeld. De WiFi van de v10 werkt niet goed samen. Lees meer in dit topic Oplossingen voor trage en wegvallende WiFi 

Daar staat het volgende:

  • Schakelt de wifi uit van de Experia box (behalve op de V10A), en de mogelijkheid om de 2.4 Ghz en 5 Ghz band te splitsen in 2 aparte netwerken. Dit is i.v.m. het optimaal gebruik kunnen maken van Bandsteering, Mesh en Roaming.

Je hebt dus minstens 2 Experia WiFi’s nodig. Ook nog ééntje in de buurt van de Experia Box.

 

 


Dank voor je reactie. Heb ondertussen een tweede aangeschaft en deze op zolder geĂŻnstalleerd. Beide werken prima en heb nu ook op de eerste etage een goed bereik.


Reageer