Skip to main content

Ik heb in mijn huis prima wifi vanuit de KPN modem (Experiabox v9). Het enige probleem is de 2e verdieping. Ik heb daar wel een ethernet aansluiting om bijvoorbeeld thuis te werken. Mijn vrouw & kind gebruiken daar ook graag de tablet, dus dat moet beter.

Nu heb ik gekeken naar de Experia Wifi en naar de KPN SuperWifi. De laatste vind ik prijzig en lijkt voor mijn situatie wat overkill. De eerste lijkt goed. Ik zou er graag één kopen en deze op de 2e verdieping aansluiten. Ik heb dan nog een UTP poort op het nieuwe access point over om naar mijn printer op de 2e verdieping te leiden. Maar als ik de beschrijving lees lijkt het alsof het ding de wifi van je Experiabox uitschakelt. 

Omdat ik graag beneden gewoon wifi hou, lijkt me dat geen optie. Snap ik de beschrijving niet goed? Het lijkt me suf om er dan twee te moeten kopen om ook beneden wifi te hebben. Is er geen simpele oplossing?

Ja die is er zeker! Heb je de wifi manager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login De uitkomst kan zijn dat je 2 wifi versterkers krijgt of soms zelfs een monteur die het voor je komt doen. Je hebt inderdaad 2 "versterkers”nodig. De zwarten moeten bekabeld worden aangesloten. De wifi van de experiabox wordt inderdaad uitgeschakeld. Behalve bij het modem v10A. Het lijkt bij jou een makkelijke situatie. Eén versterker zet je naast het modem en de andere gaat boven in de bestaande ethernetaansluiting. Probeer even de wifi manager. We horen graag wat voor uitslag die geeft.


Zojuist de Wifi Manager geprobeerd. Na het opnieuw instellen van mijn modem (vaker gedaan, kanaal veranderd enzo) kreeg ik zomaar de optie om twee wifi versterkers gratis opgestuurd te krijgen. Super!


Mooi. Misschien kun je ze morgen al ophalen bij het Postnl pakketpunt. 


@grizzlywilde

Heb je de tool door gelopen wat @Joep1965 Aan geeft

je komt dan waarschijnlijk in aanmerking voor 2 gratis expera wifi

plaats er 1 bij de v9 en een op de verdieping

tip als je een itv ontvanger hebt

zet de experia wifi tussen de tv ontvanger

heb je goede wifi in de woonkamer

Er zitten namelijk 2 poorten op

 


Beste @grizzlywilde, welkom! Tof om te zien dat je al zulke goede adviezen hebt gekregen en dat je daar ook al verder mee gekomen bent! Heb je de versterkers inmiddels aangesloten? Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!


Nog even een reactie mijnerzijds. De Experie Wifi access points werken prima. Eén heb ik inderdaad in de woonkamer bij de TV gezet en de andere op de 2e verdieping in de buurt van de trap. Nu hebben we zowel op de problematische tweede verdieping als op de andere twee verdiepingen prima wifi.


Wat fijn! Leuk dat je het nog even liet weten en veel plezier ervan 🙂.