Skip to main content
Beantwoord

Experia WiFi schakelt WiFi Experia Box V10 uit

  • June 12, 2020
  • 5 reacties
  • 448 keer bekeken

Ik heb gisteren mijn v10a vervangen door een v10 (hogere snelheid), en na wat gedoe met de access points is de nieuwe v10 in gebruik genomen. Nu loop ik tegen hetzelfde rare probleem op; de v10 zet z'n wifi uit. Ik wil het wifi dus weer aanzetten. Tevens mis ik nu m'n gasten-wifi, wat ook erg onhandig is.

 

Twee vragen:

  • Waar vind ik de instelling voor fastroaming? Bandsteering heb ik kunnen vinden, maar fastroaming niet. Ik weet dat het geen grote kans van slagen heeft, maar als het werkt, ben ik blij.
  • Wat is de huidige status van dit probleem? Wordt hier iets aan gedaan? Wordt het als probleem erkend? Zijn er officiële workarounds bekend?

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Beste antwoord door Nick83

Er zijn geen instellingen voor fast roaming. Dus die zult u niet vinden.

Wat u als probleem ervaart, is geen probleem. Het is expres door KPN zo gemaakt. Het "probleem" zak dus ook niet opgelost worden.

De SuperWifi's of Experia WiFi's hebben een gastennetwerk. Deze kunt u instellen door op deze punten in te loggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 12, 2020

Er zijn geen instellingen voor fast roaming. Dus die zult u niet vinden.

Wat u als probleem ervaart, is geen probleem. Het is expres door KPN zo gemaakt. Het "probleem" zak dus ook niet opgelost worden.

De SuperWifi's of Experia WiFi's hebben een gastennetwerk. Deze kunt u instellen door op deze punten in te loggen.


wjb
Wijsgeer
  • June 12, 2020

Het heeft sowieso geen zin meer om Fon aan te zetten want KPN stopt per 1 augustus met Fon.

Waarom wil je bandsteering en fastroaming uitschakelen, dat zijn essentiële functies voor een goede wifi.

Admin: bericht verplaatst en samengevoegd.


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • June 19, 2020

Dag @cvheck. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Nick83 en @wjb je al een en ander uitleggen. Het klopt dat de SuperWifi punten en Experia WiFi's de WiFi van de Experia Box V8, V9 en V10 uitschakelen. Alleen bij de Experia Box V10a wordt de WiFi-functie van het modem niet uitgeschakeld door de versterkers. Dit is dus niet een issue. Weet je zo voldoende?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2020

Waarom wil je bandsteering en fastroaming uitschakelen, dat zijn essentiële functies voor een goede wifi.

‘Essentieël’ is wat sterk. Ze verbeteren *mogelijk* de stabiliteit van het netwerk voor *enkele apparaten*, onder *specifieke omstandigheden*, bij *specifiek gedrag*. Leuke functies om te implementeren, maar absoluut niet essentieel.

Het heeft sowieso geen zin meer om Fon aan te zetten want KPN stopt per 1 augustus met Fon.

Fon?

 Dit is dus niet een issue. 

Er zij meerdere mensen die aangeven dat dit gedrag van de modem ongewenst is, dus ik zou zeggen dat het wel een issue is. Of deze issue door KPN serieus genomen wordt en of hier aan een oplossing gewerkt wordt, is afhankelijk van de interpretatie van KPN, die, zoals @Nick83 al aangaf, waarschijnlijk dit niet zal oppakken.

Weet je zo voldoende?

De reactie van Nick had al voldoende informatie gegeven, er zijn geen verdere replies meer nodig. Ik kwam hier om te kijken hoe dit op te lossen was, en heb geconcludeerd dat de workaround niet meer werkt. Jammer, maar helaas.


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • June 23, 2020

Hallo @cvheck. Betreft Fon: dat zijn WiFi HotSpots. Ik vermoed dat @wjb reageerde op een opmerking in het topic waar je in eerste instantie je bericht had geplaatst. Hoe dan ook: goed om te lezen dat je vragen zo zijn beantwoord. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.Â