Om mijn wifi snelheid op de 1ste Verdieping te verbeteren heb ik van KPN 2 experia wifi's ontvangen.
De eerste nabij de router heb ik bedraad geinstalleerd en dat heeft de wifi snelheid op de BG verder verbeterd. Dat biedt echter geen oplossing voor snelheid op de 1ste verdieping omdat ik geen ehernet kabel wil trekken naar de 1ste verdieping. Ik heb geinvesteerd in draadloze verbindingssets om geen ehernetkabels te hoeven trekken. Teleurstellend dat KPN geen draadloze wifi versterkers (meer) levert.
Zou voor mij de oplossing zijn.
Welk merk draadloze wifi versterker zou in mijn geval geschikt zijn om op de 1ste verdieping te installeren en heeft dit ook effect op de wifi snelheid op de BG.
*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Beantwoord
Experia Wifi Versterkers draadloos aansluiten
Beste antwoord door Marina_
Hoi @JackB , Je hebt WiFi versterkers gekregen en deze wil je aansluiten met een draadloze verbindingsset. Dat kan ook! Wanneer je het niet bekabeld wilt aansluiten, dan kan een DVS een oplossing zijn. We verbieden het niet, maar raden het niet aan. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Uiteraard kun je deze constructie gebruiken en het is niet gezegd dat je deze storingen zult ervaren. Mocht je wel storingen ervaren, houdt dan rekening met deze storingsfactoren.
Bekijk origineelDit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.