Skip to main content
Beantwoord

experiabox 8 inruilen voor een nieuwere variant experiabox

  • January 15, 2021
  • 9 reacties
  • 155 keer bekeken

Met zekere regelmaat valt de WiFi van de experiabox 8 uit of is zeer wankel te noemen.

Zeker nu er dagelijks 4 à 5 laptops hiervan afhankelijk zijn, zou ik graag een nieuwere/betere (?) versie gebruiken. 

Hoe zet ik dit in gang?

Beste antwoord door Ron van KPN

Bedankt voor de toelichting. Ik begrijp dat je vanuit de Wifi Manager 2 Experia Wifi punten hebt gekregen. Als je deze aansluit op de Experia Box V8, dan wordt de wifi van de Experia Box uitgeschakeld en overgenomen door de Experia Wifi. De wifi van de Experia Box is dan niet meer van toepassing. 

Kun je nog vertellen waar in de woning je de Experia Wifi hebt aangesloten en waar je de problemen ervaart? Ook ben ik benieuwd of je ook problemen ervaart met andere diensten (zoals bekabeld internet) en of de lampjes op de Experia Box anders gaan branden als je de problemen ervaart. Ik hoor het graag van je!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • January 21, 2021

Hi @KFWM, welkom op ons forum en bedankt voor jouw bericht. Het is erg lastig als de wifi steeds uitvalt. Ervaar je ook problemen met andere diensten als de wifi uitvalt? Heb je onze Wifi Manager al eens doorlopen? Deze analyseert en verbetert de wifi. Allereerst zal hij een aantal metingen uitvoeren, om na te gaan hoe de situatie is, vervolgens zal hij deze proberen te verbeteren. Na deze verbeteringen zal hij nogmaals een aantal metingen uitvoeren. Als dan blijkt dat de wifi niet voldoende verbeterd is, dan zal hij vervolgstappen aanbieden, om de wifi alsnog te verbeteren.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

Hi Ron, dank voor je reactie.

De WiFi Manager heb ik doorlopen en daarna heb ik van die zwarte wifiversterkers ingeschakeld.

Helaas heeft dit nog geen soelaas geboden. Vandaar de door mij geuite wens om de poort, die al zeker 8 jaar in gebruik is, waardoor alle signalen bij mij binnenkomen (experiabox 8) te vernieuwen.


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • Antwoord
  • January 25, 2021

Bedankt voor de toelichting. Ik begrijp dat je vanuit de Wifi Manager 2 Experia Wifi punten hebt gekregen. Als je deze aansluit op de Experia Box V8, dan wordt de wifi van de Experia Box uitgeschakeld en overgenomen door de Experia Wifi. De wifi van de Experia Box is dan niet meer van toepassing. 

Kun je nog vertellen waar in de woning je de Experia Wifi hebt aangesloten en waar je de problemen ervaart? Ook ben ik benieuwd of je ook problemen ervaart met andere diensten (zoals bekabeld internet) en of de lampjes op de Experia Box anders gaan branden als je de problemen ervaart. Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2021

Ik vermoed, dat op het punt waar de Expedia WiFi de WiFi van de Expedia Box overneemt, het probleem zit.

De Expedia Box staat in de woonkamer, de Expedia WiFi staat bij het trapgat in de woonkamer. 

Er is geen bekabeld internet in huis: alleen voor de tv- ontvanger.

Alle lampjes branden groen, behalve voor WiFi en als er een storing is, zoals aangegeven. 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 29, 2021

U heeft de Experia WiFi's toch wel bekabeld op de Experiabox aangesloten? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 29, 2021

Helaas heeft dit nog geen soelaas geboden.

Wat ziet u, wat merkt u, wat gebeurt er en wat gebeurt er niet?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2021

U heeft de Experia WiFi's toch wel bekabeld op de Experiabox aangesloten? 

Jazeker. Het functioneert 75 à 80 % van de tijd.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2021

Helaas heeft dit nog geen soelaas geboden.

Wat ziet u, wat merkt u, wat gebeurt er en wat gebeurt er niet?

WiFi valt soms dus weg. Ondanks dat de Expedia WiFi- apparaten de normale kleur lampjes tonen


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • February 1, 2021

Bedankt voor de terugkoppeling. Begrijp ik het goed dat de tv-ontvanger geen problemen geeft als de wifi wegvalt? Kun je nog vertellen of de wifi op 1 of meerdere apparaten wegvalt? Is het mogelijk om de Experia Wifi punten van plek te verwisselen? Ik ben benieuwd of het probleem mee verhuist, of dat het probleem ook speelt bij het 2e Experia Wifi punt.