Skip to main content

Mijn Experiabox V8 bevriest regelmatig. Ik heb er zelfs een tijdschakelaar op die 's-nacht de box een kwartiertje stroomloos zet om hem dan weer opnieuw op te starten. Na een inbraak heb ik er een alarmsysteem (Klikaan/Klikuit) aan en enkele camera's die ik na een freeze niet meer kon benaderen en dat is, als dat in het begin van een langere vakantie gebeurt heel erg onrustgevend. Hetzelfde geldt voor de zonnepanelen die dan niet meer benaderbaar zijn. Het koperdraadje zit ook vast met een tierip aan de wandcontactdoos. 

Ik ben al sinds ongeveer de Middeleeuwen abonnee van KPN (of dochterondernemingen) en hoop dan ook dat een monteur langs kan komen voor hulp. Liefst zou ik eigenlijk KPN verlaten want nieuwe abonnee's krijgen allerlei voordelen en als trouwe klant heb je het nakijken. Mijn WiFi-signaal (met extenders) wordt gewoon weggedrukt door mijn buren met nieuwe en betere apparatuur. 

Het kan natuurlijk zijn dat het modem niet goed meer werkt. Heb je het modem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen?Modem resetten . Probeer dat een keer. Laat even weten hoe dat afloopt. Slecht Wi-Fi hoeft natuurlijk tegenwoordig niet meer. Je moet er alleen wel wat voor doen. Heb je de wifimanager al gedaan?Wifimanager als je Wi-Fi slecht is krijg je zomaar 2 experia wifi's of soms zelfs een monteur. De experia wifi's moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox. 


Beste Joep,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Resetten modem zie ik eigenlijk niet helemaal zitten omdat ik bang ben dat dan de camera's, extenders, zonnepanelen en andere apparatuur niet meer werkt.

Wanneer ik de Wifimanager start, krijg ik als melding dat er geen Wifi-verbinding is. Dat is zowel op mijn laptop als mijn mobiel terwijl er wel degelijk wifi is en ik verbinding heb….. (anders zou ik hier ook niet kunnen reageren vanaf mij laptop). De app Wifi-analyzer op mijn mobiel geeft aan dat er vinding is met Wifi


zo ziet mijn aansluiting eruit….
 

 


Dit zijn toch electriciteitsdraden??? (Gelijkspanning)


Dit is denk ik een beschadigd isra punt wat gewoon eens vervangen zou moeten worden door een KPN monteur.

Kan ook zo zijn dat het officiële isra punt elders zit. In de meterkast bijv. En dat er vandaar een kabel door de muur loop naar dit punt.

Maar het ziet er sowieso niet zo mooi uit. Die kabel is een platte kabel als ik het goed zie. Waarin waarschijnlijk soepele adertjes zitten. Je kunt beter de officiële kabel gebruiken, de witte met grijze of zwarte stekkertjes.


Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur. 


Allen heel hartelijk dank voor het meedenken ! Ik heb mijn profiel aangevuld.

Ooit had ik ISDN-2. Toen daar een storing optrad (iets van 20 jaar geleden) heeft een monteur de oorspronkelijke 2 aderdraadjes  losgehaald en de reservedraadjes aangesloten. De kabel die jullie zien lopen is een platte telefoonkabel (4-aderig) die in de Experiabox is aangesloten. Dit zit al heel lang. Ik had echter buren (ik woon op een hoek en naast mij en het volgende huis) zonder internet. Deze bejaarde buren zijn intussen (verleden jaar) overleden en ja, direct naast mij woont nu een gezin met 5 kinderen (3 tieners) en daarnaast ook een jong gezin met allerlei nieuwe apparatuur. Sindsdien vaker storingen, alles bevriest. Gebeurt dat in het begin van min vakantie, dan is onze woning niet meer beveiligd met de camera's en alarm.


Beste @Bert 3ssen, welkom! Ik denk dat het inderdaad niet verkeerd is als er eens een monteur komt. Ik zie echter dat je klant bij Telfort bent, klopt dat? Advies is om even contact op te nemen met hun klantenservice, dat kan via het Telfort forum. Zij kunnen je dan verder helpen!


Thx,

Ik dacht dat Telfort en KPN nu 1 waren ? Vandaar mijn melding op het KPN-forum. 

Gaat KPN nou echt de slechte reputatie (kastje en muur) nu al waarmaken ?

Sorry…..

 

 


Zolang u uw factuur nog van Telfort ontvangt, bent u nog Telfort klant en dus moet u zich met vragen / problemen zich bij Telfort melden.


Het klopt wat Nick zegt. Voor mobiele telefonie ben je inmiddels klant bij KPN. Voor internet ben je nog steeds Telfort klant. Ik kan je gegevens niet inzien en je dan ook niet verder helpen. 


okay. Thx voor de moeite, ik ga het bij Telfort aankaarten. :grinning:


Geen probleem, succes!