Skip to main content

Al drie jaar gebruik ik de Experiabox met veel plezier. Sinds ik een nieuwe (Samsung) telefoon heb, lukt het me niet verbonden te blijven met mijn eigen wifi netwerk, ook al staat de instelling op Automatisch verbinden (en klopt het wachtwoord). Mijn iPad en laptop zijnĀ (en blijven) wel probleemloos verbonden. Mijn schoonzoon heeft dit weekend ingelogd in de Experiabox en zag toen dat de iPad inderdaad zichtbaar is (met als laatste cijfer van het IP adres .2), en zijn telefoon was dat ook (IP adres .4), maar mijn telefoon ziet de router maar heel even (IP adres .3) voordat hij me uit het netwerk gooit. Dat begrijp ik niet, want dit probleem had ik met mijn oude telefoon niet. Wat gaat er niet goed? Er is voldoende plek voor apparaten op de router. Ik gebruik er zelf maar 3. Ik zet nu dagelijks steeds de wifi op mijn telefoon uit en weer aan, en dan werkt dat een paar minuten en daarna verschijnt het uitroepteken weer. Er is niks gewijzigd in de locatie van de router. De enige wijziging is een nieuwe telefoon.

Hoi @Van de NadortĀ . Welkom op het forum.

Dat is een merkwaardige storing die je beschrijft. Het eerste wat mij te binnen schiet: Als jij met die telefoon bij vrienden/familie bent en je probeert bij hun op de wifi te komen. Blijft de telefoon dan wel verbonden?Ā 


Het WiFi netwerk van je telefoon verwijderen en dan weer opnieuw aanmelden, dat al geprobeerd?Ā 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.