Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag willen overstappen naar glasvezel  500/500. Is enkele weken geleden aangelegd bij mij in de straat en in huis. 

Op het moment heb ik een Deco M4R dat is aangesloten op het modem van ziggo, die in bridged modus staat en dan de deco als router fungeerd. Dit werkt helemaal prima voor mijn en mijn huisgenoten behoeftes. 

Zover ik weet kan de Experiabox dat meegeleverd wordt niet in '’bridged'’ modus gezet worden. Wat zal dan de beste setup zijn voor mij. Ik zou graag willen dat de deco als router werkt en de ip adressen uitdeelt en ook zodat ik de deco app kan gebruiken. Naast de internet zal ik ook een tv abbo in het pakket nemen. Zal dit een probleem zijn wanneer de wifi wordt uigeschakeld op de experiabox?

 

Graag hoor ik van jullie of er iemand is met ook een deco mesh netwerk die het aan de praat heeft gekregen zoals ik heb beschreven. 

 

Bij voorbaat dank!

Je kunt de Deco's achter de Experiabox plaatsen. De WiFi op de Experiabox kan uit. Geeft geen problemen.

De tv ontvangers moeten op de Experiabox aangesloten worden, die kunnen niet achter de Deco's aangesloten worden.

Alles werkt dan gewoon prima. Maar stel je wilt met de YouTube of Netflix op de mobiele foon casten naar de tv ontvanger…

https://zakelijkforum.kpn.com/interactieve-tv-digitenne-86/netflix-en-youtube-casten-naar-de-tv-ontvanger-met-kpn-tv-connect-11660

... dan kan dat niet. Want je mobiel is dan verbonden met het subnet van de Deco's en de tv ontvanger zitten op het subnet van de Experiabox: die vinden elkaar niet.


Ik denk dat casten van de itv app naar bijvoorbeeld mijn nvidia shield niet zal kunnen dan? Dus tv zenders ontvangen via kodi gaat dan ook niet lukken? Dat zal dan wel een nadeel zijn.. Ik kijk niet veel tv maar als ik iets wil kijken dan kan het alleen via de tv ontvangen die aangesloten is op de experiabox.

 


@Jarlaxz ik heb mijn tekst aangepast. Casten vanuit de KPN tv app doe je gewoon naar een chromecast en die kun je natuurlijk met de Deco's verbinden. Dat is geen probleem. 


Tv kijken via kodi kan gewoon. Dat is dan toch geen tv van KPN? Hoe werkt dat? Geen ervaring mee.


Oke bedankt voor je hulp ;)