Skip to main content

Ik wil de op mijn netwerk aangesloten apparaten een makkelijke bijnaam geven. Bij zommige apparaten kan dat wel, bij andere niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Bv. MacBook A een bijnaam geven lukt. MacBook B hernoemen lukt niet??

Hi Fer, welkom op het forum. 

De naam die je ziet in de interface wordt overgenomen vanuit het apparaat zelf. Daar kun je dit ook aanpassen. Voor een Apple product kun je dit doen door deze stappen te volgen. Of lukt het juist daar niet? 


Beste Alex,

Het gaat niet alleen om Apple producten, hoe ik die een andere bijnaam kan geven weet ik, maar het gaat eigenlijk om alle aangesloten apparaten die ik zie wanneer ik inlog op de Experiabox en daar de verbindingen zie staan…

Maar daar kom ik dan wel verder uit. Van heel veel apparaten zie ik alleen een MAC-adres. Hoe zou ik kunnen achterhalen welk apparaat dat is? Kan ik ze via het admin-account in de Experiabox kunnen uitzetten? Dan zie ik vanzelf welk apparaat het betreft.

Alvast bedankt!


Ja, dan gok ik dat die apparaten geen naam hebben. Toevallig zie ik nu bij mezelf ook 1tje zonder naam. Dan is het inderdaad een kwestie van 1 voor 1 loskoppelen zodat je weet wat wat is, en daarna die apparaten een naam geven die het niet hebben.Â