Skip to main content

sinds een dag of 10 heb ik SuperWifi geïnstalleerd. De eerste 2 dagen had ik een download snelheid van ruim 30 Mbps en een uploadsnelheid van 9 Mbps. De dagen daarna kwam ik nog maar net aan 15 Mbps,  Maar de uploadsnelheid bleef goed. Op dit moment komt de downloadsnelheid iets hoger uit en net aan de 25 Mbps. Ik heb tussendoor ook al op de 'herstelknop’ van de V10 gedrukt, maar dat maakt niets. Wat kan de oorzaak zijn, dat ik niet meer aan de 30 tot 35 Mbps download kom? (ik heb geen glasvezel)

Wat kan de oorzaak zijn, dat ik niet meer aan de 30 tot 35 Mbps download kom?
(ik heb geen glasvezel)

Waarschijnlijk precies dat.
Test “bekabeld” direct vanuit de Experia Box. wat is dan de maximum download?

WiFi is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden.


@RK1944 Heeft u de Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN al doorlopen, die geeft aan het einde van het proces een advies over wifi.


Hoi @RK1944, welkom op het forum! Irritant dat de wifi-snelheid niet optimaal is. Heb je iets gehad aan de bovenstaande tips van @Babylonia en @HansaanZet?


Tot nu toe nog geen antwoord op mijn vraag.

Ergo, kan het zijn dat 'de buiten-lijn’ dusdanig is of wordt belast en dat daardoor de snelheid van de V10 zo fluctueert?

mvg,

Rens


Maar jij beantwoord vragen evenmin als men probeert meer info te krijgen.

Test “bekabeld” direct vanuit de Experia Box. wat is dan de maximum download?

WiFi is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden.

(Ofwel met andere woorden kan fluctueren).


mijn laptop ( en heel veel laptops ) hebben tegenwoordig geen ethernet-aansluiting.

dus ‘bekabeld’ testen wordt een beetje moeilijk.

 


Daar zijn speciale adapters voor die je in een USB-poort kunt steken om dat te ondervangen.
https://www.tp-link.com/nl/home-networking/computer-accessory/ue300/

Wifi  -zoals herhaald aangegeven-  is onderhevig aan plaatselijk (storende) invloeden.
Het te ontvangen signaal kan goed zijn, middelmatig, slecht, en alle waarden er tussenin.
Met alle eraan gerelateerde WiFi snelheden.  Zo simpel is het.


@RK1944 Staat Wifi op uw V10 wel uit ? 


Hoe zet ik Wifi op de V10 uit ?


@RK1944 Aan de zijkant van de V10 middelste knopje ingedrukt houden tot die uit gaat.


bedankt