Skip to main content

Helaas kan ik er geen kort verhaal van maken omdat wij er nu al zoveel ellende mee hebben gehad:

Juli 2019 worden wij, net als vele andere, verplicht om afscheid te nemen van het oude glasvezel platform, we kregen dus een nieuw type glasvezel modem, een Experiabox v10 en de VIP2952 ontvanger, we hoefde ons geen zorgen te maken want het werd alleen maar beter….

Dus vanaf dag 1 dat het hier hing was het al bingo, 3 weken lang was er geen fatsoenlijke WiFi in huis, kwam niet boven de 4Mbps uit terwijl het toch echt bij 50Mbps in de buurt moest komen, paar keer monteur over de vloer, nog zo'n flapdrol aan de lijn die ging beweren dat ik geen verstand van dit soort dingen had en mij ging vertellen dat het ABSOLUUT verboden was om je eigen netwerknaam wachtwoord en kanaal in te stellen. Uiteindelijk heeft de 2e servicelijn iets gedaan aan de software op afstand waardoor het “ineens” beter werd.

Daarna met grote regelmaat grillige download snelheden die soms tot 5Mbps zakken voor korte tijd, upload nooit problemen mee gemaakt en ja, ik upload met regelmaat grote hoeveelheden foto's naar de cloud, ook het WiFi bereik is gewoon bedroevend te noemen, intussen hebben we dat maar voor lief genomen.

Dan hebben we nog het schandalige “trage tv-menu” debacle wat al meer dan 6 maanden speelt, maar daar gaat het nu niet over, maar speelt wel degelijk mee met de gigantische teleurstellende gevoel wat ik van KPN krijg.

Dan gaan we naar het gezeik wat vorige week gebeurde: midden in de nacht ging de ontvanger updaten, code F561 als gevolg, kan de software niet binnenhalen, bleek de Experiabox compleet van slag, wel alles groen, maar nergens meer interneten mogelijk, uiteindelijk zowel de modem als Experiabox stroomloos gemaakt voor 60 sec, de boel weer opgestart, de pc en ontvanger hadden weer data verkeer, alleen mijn eigen netwerken waren weg, gevolg was wel dat onze dochter geen online les meer kon volgen, en er via een mobiele hotspot gewerkt moest worden, en dan gaat je data bundel er hard door. Bij thuiskomst na het eten gaan kijken naar de instellingen van de Experiabox, al mijn instellingen waren dus echt weg, blijkt hij dus een volledige schone start te hebben uitgevoerd. Dit had ik hier al nagevraagd, en dit zou dus absoluut niet mogen, dus zodra hier het stroom eraf gaat is alles weg….top spul zeg!!

Dat ging dus 1 week goed tot vanochtend rond 11.00 uur, onze dochter belde mij op dat er weer geen WiFi was, ze zag onze netwerken wel, maar zodra ze erop ging inloggen:

 

Zowel op haar iPad en iPhone geen WiFi mogelijk, daarna mijn pc opgestart, ook daar was geen internet mogelijk en deze is bedraad aangesloten, daarna heeft ze toch maar weer het stroom eraf gehaald voor 60 sec, en ja hoor alles weer weg maar dan zou de pc het nog wel moeten doen, ook die nog steeds geen internet. Ik op mijn werk gekeken of er storingen bekend waren, nergens een melding van onze gemeente te vinden, haar weer gebeld om te kijken welke ledjes er nu branden op de Experiabox, en bij internet was hij rood, op het glasvezelmodem kan er niet gekeken worden ivm ingebouwd, toen is ze maar naar een klasgenoot gefietst om toch les te kunnen volgen…

Pas toen ik thuis kwam gaven ze aan dat er spontaan sinds 15 min weer WiFi was/is, dus tot 18.00 uur geen internet en geen tv, daardoor ben ik helemaal klaar met die goedkope rotzooi die jullie leveren, en ja dit heb ik uiteraard even nagekeken op Google, en het maakt niet uit welke review uit welk land je neemt, ze zijn het er allemaal over eens: goedkoop / bagger / slecht / onbetrouwbaar / en ga zo maar even door.

Aangezien mijn gesprek met de helpdesk alleen maar geleid heeft tot meer ergernis en stoom uit de oren door het onbekwame volk wat daar die standaard zinnetjes van het scherm af lezen, en met die opmerkingen dat ik de boel nog maar een keer moet resetten voor de zoveelste keer, richt ik mijn nu tot de moderators die tot op heden meer hebben kunnen regelen dan die nutteloze helpdesk…

Dus heren en dames moderators:

Graag met spoed een stabiel werkende installatie regelen zodat hier weer normaal gebruik gemaakt kan worden van alle duur betaalde diensten!!

En ik heb nog nooit in mijn leven geroepen dat ik iets eis, maar ik sta nu echt op het punt om die hele klere zooi onder de banden van mijn auto te leggen en er minstens 3x overheen te rijden als er geen adequate actie onder nomen gaat worden, desnoods sturen jullie je beste glasvezelmodem en router op, dan installeer ik het wel zelf, daar heb ik dan geen moeite mee zolang het maar met spoed word opgelost.

 

Tsja durf ik te reageren:thinking:


@Joep1965 

Tuurlijk, ik weet toch niet waar je woont :wink::rofl:


Leuk dat je zo reageert.  Hou ik van. Ik laat het probleem met de tv ontvanger voor wat het is. Maar je woorden over de v10 raakt me diep in mn hart 😂. De v10 is echt het beste modem wat je standaard bij een provider kan krijgen. Bij mij draait ie al jaren zonder ooit een probleem te hebben gehad. Natuurlijk kan er iets mis zijn met jouw v10 maar ik betwijfel dat. Mijn inziens is er wat aan de hand met je netwerk. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Wil je nog met me praten?😉


Hoe kan ik boos zijn op mensen die proberen te helpen en niet bij KPN werken??

 

Mijn netwerk is echt 1 van de simpelste die je maar kan bedenken:

Glasvezel komt binnen in de modem

van daar uit met max 30cm utp cat6 naar de Experiabox

Experiabox heeft dus maar 3 bekabelde uitgangen aangesloten allen cat5e en uit 1 deel

2x vip2952v2 ontvangers

1x pc 

De rest gaat via WiFi...als dat werkt, en dat bestaat alleen maar uit telefoons, tablets, laptops, radio, tv en WiFi camerasysteem met geheugenkaartjes, dus geen server oid er achter


Kijk jij eens goed naar je modem .....Als het er 1 is met 3 poorten dan is het de v10a toch?


Ik zei dat ik er maar 3 aangesloten heb, heeft er 4 , is 1000% een V10, zie ook mijn eerste post en dan de laatste foto: model H369A = V10


Heb je alles al eens losgekoppeld en vervolgens stap voor stap weer aangesloten? Bij mij heeft een camera eens voorflinke problemen gezorgd. Ik hoef denk ik niet te vragen of je de utp tussen de NT en de V10 al eens vervangen hebt?


Die gegevens zou ik ook wel willen. Puur alleen de v10 . Geen randapparatuur en dan de bekabelde snelheid en de Wi-Fi snelheid. Één gebroken ader in een kabel en je kunt dit soort problemen hebben.


De camera's zitten alleen op de wifi, dus niet bekabeld aangesloten zoals gemeld,

Alles is net 18 maanden oud qua NT en Router incl bekabeling

Alles alles werkt, dan behoor ik 50/50Mbps te krijgen, bekabeld haal ik dat ook, op WiFi haal 1Mbps lager, dus wel wat het moet zijn


Maar even kort door de bocht de wifi is niet stabiel dus en het modem valt uit. 


jep...dat dus

En bij stroomloos van de Experiabox zijn alle instellingen weg

 


jep...dat dus

En bij stroomloos van de Experiabox zijn alle instellingen weg

Hoi @DexterXL , dat heb ik met mijn Experia Box v10 nooit meegemaakt. Maar dat is een KPN versie en jij hebt (volgens S/W versienummer) een Telfort versie. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat die daarom aan geheugenverlies zou lijden :wink: Alleen een reset zou dat effect moeten hebben.


Wel weer ontzettend jammer dat er geen reactie van KPN komt, intussen zie ik in andere topics dat er volop gereageerd word, maar ik zal wel weer te lastig zijn voor de meeste.

Geen reactie van KPN is geen interesse in mij als klant

Ik zie dat oa @Hanna_  en @Rutger_  van KPN wel in andere nieuwere topics reageren maar deze slaan ze gemakshalve maar over


De wachttijd is 5 dagen minimaal op dit moment. Ik tast volledig in het duister wat jouw probleem betreft. Het enige wat je kan proberen is testen zonder dat er iets aangesloten is aan het modem om te kijken of de boel dan wel stabiel is. Als dat zo is dat heb je een netwerkprobleem valt ie dan ook uit dan is ie gewoon niet goed.


5 dagen!!

Zijn wel helemaal 100 daar?

Ik zie toch echt dat ze bij meerdere topics binnen 12 uur na het aanmaken van een topic reageren, bellen met de helpdesk heeft geen zin want je word gewoon niet serieus genomen en af geserveerd met:

  • heeft u alles al eens gereset?
  • heeft u al een frisse start gedaan?
  • heeft u alles al eens afgekoppeld en 1 voor 1 opgestart?                                                          Als daarop het antwoord ja is, dan nog moet je alles weer een keer gaan doen en opnieuw testen                                                                                                                                                         
  • Ik krijg dan een beetje heel erg het “Little Britain” gevoel….computer says no!
  • https://youtu.be/qNDS4kVwA68

Dan is deez ook van toepassing :

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

:-//


Nou het word nog leuker:

Ik ga dus zoeken op online storingstool van KPN, vul netjes mijn gegevens in, ga testen, en ik krijg te zien dat er niks aan de hand is, wijkcentrale goed en Experiabox goed...ja duh, de storing treed nu blijkbaar 1x in de week op, vervolgens kan je verder testen en willen ze dat de experiabox stroomloos gemaakt word….ja dikke doei, ben ik weer al mijn instellingen kwijt.

Maar dan nog iets, je moet dus vanuit huis inloggen om alles te kunnen checken, maar als je hele zooi plat ligt, dan kan je toch niet inloggen?? Of denk ik nu te simpel


Nog steeds niemand van KPN die de moeite neemt om te reageren, nu dus via Facebook geprobeerd, een andere methode is er niet om je storingen te melden...slechte zaak.

Dus medewerkers van KPN:

Geen reactie is overstappen naar een niet-kpn gerelateerde aanbieder!!


… een andere methode is er niet om je storingen te melden...slechte zaak ...

Het forum is in eerste plaats bedoeld als een plek waar klanten elkaar helpen door het uitwisselen van kennis en ervaringen. KPN is aanwezig en reageert alleen waar nodig. Door de drukte kan de wachttijd echter erg oplopen, op dit moment  5-6 dagen.

Voor direct contact kan je bellen: KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer) Zeg tegen de computer "ik wil een medewerker spreken”.

Chatten is ook mogelijk. Ga naar https://www.kpn.com/service.htm 

Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden een flink stuk lager op het scherm.


 . . krijg te zien dat er niks aan de hand is, wijkcentrale goed en Experiabox goed...ja duh, de storing treed nu blijkbaar 1x in de week op,

Dat zijn de meest vervelende storingen !

vervolgens kan je verder testen en willen ze dat de experiabox stroomloos gemaakt word….ja dikke doei, ben ik weer al mijn instellingen kwijt.

Dat zal toch niet ?

 


… een andere methode is er niet om je storingen te melden...slechte zaak ...

Het forum is in eerste plaats bedoeld als een plek waar klanten elkaar helpen door het uitwisselen van kennis en ervaringen. KPN is aanwezig en reageert alleen waar nodig. Door de drukte kan de wachttijd echter erg oplopen, op dit moment  5-6 dagen.

Voor direct contact kan je bellen: KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer) Zeg tegen de computer "ik wil een medewerker spreken”.

Chatten is ook mogelijk. Ga naar https://www.kpn.com/service.htm 

Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden een flink stuk lager op het scherm.

Alles al geprobeerd, telefoon wekt alleen maar meer ergernissen op, word je niet serieus genomen en zo snel mogelijk afgewimpeld, de chat doet ook niet zoals ik het wil (kan aan mij liggen), en contact zoeken word echt zo moeilijk mogelijk gemaakt blijkt wel….


 

vervolgens kan je verder testen en willen ze dat de experiabox stroomloos gemaakt word….ja dikke doei, ben ik weer al mijn instellingen kwijt.

Dat zal toch niet ?

 

Echt wel :astonished:

Nu al 2x gehad, dus bij beide storingen, ik gok dan ook dat het werkelijke probleem in de glasmodem zit, maar dat de Experiabox ook niet fris is, dus vandaar dat gewoon beide vervangen de eerste stap zou moeten zijn, nu nog contact zien te maken zodat het in werking gezet kan worden


Nou woepieeee, contact gehad via Facebook,

ook dat was een enorme teleurstelling, ik moest uiteraard alles eerst resetten, en daarna maar in de gaten houden.

Nou KPN, bedankt voor deze onbetrouwbare zooi en totaal geen enkele verantwoordelijkheid durven te nemen.

Doe maar geen moeite meer, ik stop met jullie en stap over naar een andere organisatie die mij wel willen helpen:wave_tone2:


Hey @DexterXL, dank voor je bericht, hier ben ik. Ik heb een kijkje genomen naar je verbinding. Ik zie dat je van 't weekend een pakketaanpassing naar 100/100 hebt aangevraagd. Die is gisteren voltooid. Daarmee ben je ook omgezet naar de KPN manier van aansluiten op het netwerk. Je hebt nu dus ook de KPN software op je V10.  

De lijn zelf laat ook niet direct iets zien dat er negatief uitspringt. Het poort profiel staat nu netjes ingesteld op 100, dus bekabeld zou je hier ook op moeten uitkomen. Of, eigenlijk, op ongeveer 96 omdat je nog wel op een 100Mbit poort in de centrale zit en geen gigabit poort. Merk je dit ook als je een speedtest doet? Zou je nog eens een dag of twee willen aankijken of je ook verandering merkt (positief of negatief) ten opzichte van eerder?


Ja de snelheid is idd omhoog gezet, zit nu bekabeld op 94/94, stabiliteit kan ik niks over zeggen, maar waarom is de NT dan al 2x volledig uit gevallen?

Sowieso gaat de Experiabox eruit, die weigert mij te vaak wifi verbinding te maken met bepaalde toestellen, die NT vind ik veel belangrijker, er word thuis gewerkt en online les, dan moet het gewoon stabiel werken.

@Erik_