Skip to main content
Beantwoord

Experiabox V10 onstabiel en niet betrouwbaar, zsm oplossing gezocht!

• January 29, 2021
  • 30 reacties
  • 1526 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

• February 10, 2021

Je kunt er ook een ander wifi kastje op aan sluiten, met een kabel op een betere, meer centrale plek, indien van toepassing.

Dat is ws sneller te doen dan een ander modem/wifi combinatie kast te zoeken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 12, 2021

Ja de snelheid is idd omhoog gezet, zit nu bekabeld op 94/94, stabiliteit kan ik niks over zeggen, maar waarom is de NT dan al 2x volledig uit gevallen?

Sowieso gaat de Experiabox eruit, die weigert mij te vaak wifi verbinding te maken met bepaalde toestellen, die NT vind ik veel belangrijker, er word thuis gewerkt en online les, dan moet het gewoon stabiel werken.

Eens, die NT moet gewoon blijven werken. En wat je daar dan verder op aansluit, Experia Box of een eigen router dat is je eigen keuze inderdaad. 

Maar, die uitval van de NT zie ik hier niet direct terug. Er is 1 uitval op 9 februari rond 12:12. Maar die heeft user request als oorzaak. Wat aangeeft dat het niet een netwerkuitval is. Het is iets vanuit de Experia Box of je netwerk dat dit veroorzaakt. Hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje en de Experia Box als je een uitval hebt? En, voor de zekerheid: wat voor kabel zit er tussen NT en Experia Box?

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • February 18, 2021

Tussen NT en router zit 60cm cat6 utp 

Raar dat er maar 1 uitval terug te zien is, zijn er sowieso 2 geweest, 1 midden in de nacht welke ook de Experiabox heeft schoongeveegd, en precies 1 week later rond 11.00 in de ochtend welke tot ongeveer 17.30 heeft geduurd.

Intussen ligt de Experiabox op een plek waar ik voorlopig niet kom, en hangt er een Fritzbox 7590 keurig stabiel te draaien, WiFi tv internet en telefonie werkt nu zoals het zou moeten 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 25, 2021

Goeie bekabeling ook, dus die zal het probleem dan niet zijn. Goed om te horen dat het met de Fritz stabiel is nu. Nog geen uitval weer gehad?

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 5, 2021

@Erik_ 

Nee, nu totaal geen uitval meer gehad, snelheid blijft ook hoog en stabiel