Skip to main content

Sinds kort heb ik glasvezel en dat werkt in principe goed, echter is de upload snelheid ‘maar’ 500 Mbit/s terwijl ik voor 1 Gbit/s betaal. De downloadsnelheid is wel in orde met 987 Mbit/s.

Daarnaast brandt het service lampje op de V10 oranje..

Hallo @van Selm haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart de glaskast dan.

Als de glaskast weer in bedrijf is geef dan de modem een fabrieks-reset.

Doe de snelheidstest met een bekabelde pc rechtstreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Installeer bij een Windows 10/11-pc de Ookla-app uit de MSStore en doe daarmee de test, die het meest betrouwbaar blijkt bij Gigabitverbindingen.

Succes.

 


Hallo @van Selm, hebben de suggestie die @JanD geeft geholpen om het oranje servicelampje in groen te laten veranderen? 


Hallo @van Selm, hebben de suggestie die @JanD geeft geholpen om het oranje servicelampje in groen te laten veranderen? 

 

Niet echt, maar wat wel heeft geholpen (neem ik aan) is een “verbetering van het netwerk” want dat schijnt vandaag volgens een smsje wat ik vorige week kreeg gedaan te zijn en nadien haal ik wel de gewenste snelheid! Nu nog een toepassing vinden waarbij die snelheid nodig ga hebben :)


Dat is in ieder geval goed nieuws!