Skip to main content

Na de update van 1/6/2021 slaat Experiabox V10 de wifi aan instelling niet op. 

Heel vervelend, daarom is er geen wifi in de ruimte waarin de experiabox is, de huiskamer

Hoe wordt dit opgelost?

Gebruikt u Wi-Fi versterkers van kpn?


2 witte bekabelde KPN wifiversterkers, 1 zwarte bekabelde van KPN.  Die staan allemaal elders in het huis. En dat werkt allemaal goed. Het gaat mij om het niet vasthouden van de  experia box als wifi zelf, instelling


2 witte bekabelde KPN wifiversterkers, 1 zwarte bekabelde van KPN.  Die staan allemaal elders in het huis. En dat werkt allemaal goed. Het gaat mij om het niet vasthouden van de  experia box als wifi zelf, instelling

Als u een zwarte vierkante Experia WiFi heeft, dan word het WiFi op de Experiabox uitgezet. Dat hoort zo.

Voorheen kon u het misschien weer aanzetten, maar dat was ook niet de bedoeling. De update zal er nu voor gezorgd hebben dat het meteen weer uitgezet word.


Dank je Nick83. 

De logica ontgaat me dat het zo zou moeten zijn dat de zwarte en de experia-als-wifi, niet samen kan gaan. 

Ik meende dat die witte versterkers die ik eerder had gekocht,  niet meer te koop waren, daarom die zwarte maar gedaan


De Experiabox ondersteund geen seamless roaming. De Experia WiFi's wel. Als u er daar meerdere van heeft, en u loopt door het huis heen, dan verbind uw mobiel of laptop automatisch met de Experia WiFi die het dichtste bij is. Dit gaat zonder dat u er iets van merk. U kunt zo een telefoongesprek via WiFi voeren zonder dat dit gesprek verbroken word als u door het huis loopt. Doordat de Experiabox dit niet ondersteund zou deze dit kunnen verstoren. Om deze reden heeft KPN er voor gekozen om het WiFi van de Experiabox uit te zetten zodra er een Experia WiFi aangesloten word.

En ja, het is stom dat je hier verder geen invloed op heeft. Maar zo werkt het bij KPN. 


Dank je wel Nick,

Je legt het goed uit.