Skip to main content

Is het mogelijk om de experiabox v10 gratis te vervangen met een experiabox v12 ?

Is dat een wifi versterkers van KPN? De witte vierkante? Klopt wel dat je hoger niet in kunt stellen. Althans: op de veel wifi apparatuur van KPN kan dat niet. Op de Experia WiFi's en SuperWiFi's kan dat ook niet.

De hogere kanalen worden ook voor andere doelen gebruikt. Radar bijvoorbeeld. Zodra wifi apparatuur dit detecteerd, moet deze uitwijken naar andere kanalen. KPN is roomser dan de paus en heeft op veel wifi apparatuur de mogelijkheid om de hogere kanalen te kiezen gewoon weggelaten.

Als je hem op "auto" zet, dan worden (soms) de hogere kanalen wel gebruikt. Je ziet in mijn screenshot ook dat ie op 52 staat.

Ja dat klopt, dan is dat niet anders helaas.


Wat Nick83 zegt. De hogere kanalen worden voor andere door doeleinden gebruikt. Deze kunnen wel gebruikt worden, maar hebben de hogere doeleinden het kanaal nodig, dan zal jouw kanaal gewijzigd worden. De auto optie proberen zoals Nick83 ook aangeeft?


Wat Nick83 zegt. De hogere kanalen worden voor andere door doeleinden gebruikt. Deze kunnen wel gebruikt worden, maar hebben de hogere doeleinden het kanaal nodig, dan zal jouw kanaal gewijzigd worden. De auto optie proberen zoals Nick83 ook aangeeft?

Ik heb de fabrieksherstel uitgevoerd op de wifi versterker en vervolgens heb ik mijn wifi laten instellen via https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wifi-verbeteren.htm. Maar ik heb het last van het volgende, wanneer ik youtube aan het kijken bent loopt het opeens vast de de zelfde seconde doe ik een speedtest op speedtest.net en  alles werkt gewoon normaal. Ik heb precies het zelfde op Instagram op me mobiel het loopt opeens vast en maar wanneer ik het internet test via speedtest haal ik een fatsoenlijk internet snelheid (20-80mbits) het is ook zo wanneer ik daarna weer op YT of IG ga en de pagina refresh werkt het allemaal weer prima, misschien weet jij of iemand anders waardoor dit kan komen ? 


Wat Nick83 zegt. De hogere kanalen worden voor andere door doeleinden gebruikt. Deze kunnen wel gebruikt worden, maar hebben de hogere doeleinden het kanaal nodig, dan zal jouw kanaal gewijzigd worden. De auto optie proberen zoals Nick83 ook aangeeft?

Ik heb de fabrieksherstel uitgevoerd op de wifi versterker en vervolgens heb ik mijn wifi laten instellen via https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wifi-verbeteren.htm. Maar ik heb het last van het volgende, wanneer ik youtube aan het kijken bent loopt het opeens vast de de zelfde seconde doe ik een speedtest op speedtest.net en  alles werkt gewoon normaal. Ik heb precies het zelfde op Instagram op me mobiel het loopt opeens vast en maar wanneer ik het internet test via speedtest haal ik een fatsoenlijk internet snelheid (20-80mbits) het is ook zo wanneer ik daarna weer op YT of IG ga en de pagina refresh werkt het allemaal weer prima, misschien weet jij of iemand anders waardoor dit kan komen ? 

Na een hele dag wegvallend wifi ben ik er denk ik achtergekomen dat dit komt doordat mijn apparaat van wifi switched, ik heb gemerkt dat mijn ip veranderd nadat me verbinding vastloopt voor een seconde. Ik snap niet waarom dit gebeurt want de modem staat beneden en de versterker op de 1e verdieping en ik op de zolder het zou toch logisch zijn dat alles gewoon verbind met de versterker en niet switched tussen de versterker en de modem terwijl ik gewoon op de zelfde plek blijf.

 


Welke versterker heb je? 


De kleine vierkante https://tweakers.net/pricewatch/457255/kpn-wifi-versterker-dualband-arcadyan/specificaties/


Daar was ik al bang voor. Bij mij is die in de kast terecht gekomen om er nooit meer uit te komen. Probeer via de wifimanager gratis die 2 experia wifi's te krijgen. Die mesh functie is ideaal. Nooit meer overschakelen van het ene naar het andere punt.


Daar was ik al bang voor. Bij mij is die in de kast terecht gekomen om er nooit meer uit te komen. Probeer via de wifimanager gratis die 2 experia wifi's te krijgen. Die mesh functie is ideaal. Nooit meer overschakelen van het ene naar het andere punt.

Ik heb het ook nooit meer gebruikt nadat die was toen had ik waarschijnlijk ook het zelfde probleem maar had het nooit uitgezocht omdat ik er geen tijd voor had…  


Aha, dus probleem zit hem in dat jouw apparaat steeds wil switchen tussen de netwerken. Hebben ze beide dezelfde naam dan? Of een van de twee vergeten. Of je moet Experia WiFi kunnen krijgen via de manager. Maar die krijg je alleen als de WiFi echt niet goed is.


Aha, dus probleem zit hem in dat jouw apparaat steeds wil switchen tussen de netwerken. Hebben ze beide dezelfde naam dan? Of een van de twee vergeten. Of je moet Experia WiFi kunnen krijgen via de manager. Maar die krijg je alleen als de WiFi echt niet goed is.

Ze hebben beide de zelfde naam ik heb ze weer gereset en opnieuw ingesteld via de instructies die ik krijg op de website, werkt het nog steeds niet goed dan weet ik in ieder geval zeker dat ik alles heb gedaan het is nu nog te vroeg een conclusie te trekken. Eerst even alles goed testen :)


Na reset nog steeds zelfde naam? Als je ze anders even een andere naam geeft. Gaat het dan wel goed? Wellicht nog even leuk om te testen. 


Daar was ik al bang voor. Bij mij is die in de kast terecht gekomen om er nooit meer uit te komen. Probeer via de wifimanager gratis die 2 experia wifi's te krijgen. Die mesh functie is ideaal. Nooit meer overschakelen van het ene naar het andere punt.

Ik heb het ook nooit meer gebruikt nadat die was toen had ik waarschijnlijk ook het zelfde probleem maar had het nooit uitgezocht omdat ik er geen tijd voor had…  

Ze ondersteunen geen fast roaming. Dus het is beter om op die dingen een aparte netwerknaam in te stellen. Dan kun je handmatig kiezen welke je wilt gebruiken.


Daar was ik al bang voor. Bij mij is die in de kast terecht gekomen om er nooit meer uit te komen. Probeer via de wifimanager gratis die 2 experia wifi's te krijgen. Die mesh functie is ideaal. Nooit meer overschakelen van het ene naar het andere punt.

Ik heb het ook nooit meer gebruikt nadat die was toen had ik waarschijnlijk ook het zelfde probleem maar had het nooit uitgezocht omdat ik er geen tijd voor had…  

Ze ondersteunen geen fast roaming. Dus het is beter om op die dingen een aparte netwerknaam in te stellen. Dan kun je handmatig kiezen welke je wilt gebruiken.

Ja volgens mij werkt de versterker die ik heb voor geen meter ik word er zo vaak uitgegooid terwijl ik op me werkplaats bezig bent ik heb de slome wifi die wegvalt werkt beter dan mijn versterker.


Hij is toch wel bekabeld aangesloten op de Experiabox / KPN Box? 


Na reset nog steeds zelfde naam? Als je ze anders even een andere naam geeft. Gaat het dan wel goed? Wellicht nog even leuk om te testen. 

Ik denk dat het wel aan de versterker ligt, de reden dat mijn wifi van de versterker naar de modem switched komt denk ik niet door dat ze de zelfde naam hebben want ik krijg de volgende meldingen wanneer ik de windows probleemoplossen uitvoer OJ2gZAvnRrYwS8VYInSlaSiR5KHXLpE7UZle3-RGGi4xGR4LEkS-0yRjY32Kul4QPc8v7Ujfa1Xu0rkSR_-5y2IAEyke4Agsn0a5bMYhvsZQTwmOIQ8XQGECFKRHkpH8J64yyzOo

Dit is wat er volgens mij gebeurt wanneer mijn wifi even wegvalt, je zou zeggen mooi probleem opgelost maar me verbinding valt zo misschien 10x weg in een uur of 2-3.

Na dat dit gebeurde heb ik de versterker er maar uitgehaald en niet meer gebruikt, daarna ben ik niet meer tegen de zelfde problemen aangelopen

Ik heb de details in een .txt opgeslagen als dit interessant is voor jullie kan ik die wel uploaden.


Probeer de versterker eens op een andere poort van het modem aan te sluiten? Of zelfs een andere kabel te testen? Blijft het probleem dan?


Probeer de versterker eens op een andere poort van het modem aan te sluiten? Of zelfs een andere kabel te testen? Blijft het probleem dan?

Ik heb het probleem ook op andere poorten ook draadloos heb ik het zelfde problem helaas kan ik het niet met een andere kabel testen.


Hallo @frmnaam , waarom niet?


Ik ben wel benieuwd wat een andere kabel doet. Ook geen korte om het even te testen? En je hebt de versterker ook gereset?


Ik ben wel benieuwd wat een andere kabel doet. Ook geen korte om het even te testen? En je hebt de versterker ook gereset?

Ik heb een kabel gekocht van een meter zal het nog eens met die testen, ik hou jullie op de hoogte :)


Ik ben heel benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen. 


Ik ben heel benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen. 

Het valt nu niet meer weg misschien omdat ik ze een aparte naam moest geven omdat ze langs elkaar staan en het anders niet kon testen. Wat wel opvallend is dat het zo wel werkt maar wanneer ik de versterker draadloos verbind met de modem komt het probleem wel weer terug.


Dat klinkt helemaal super. En ja draadloos kan het problemen geven. Ik wil je altijd aanraden versterkers met een kabel aan te sluiten. 

Mocht er nog iets zijn, laat het dan weten. 


Hmm hoop toch snel op een overgang van v10 naar v12, krijg op al mijn apparaten de volgende melding:

 


Hmm hoop toch snel op een overgang van v10 naar v12, krijg op al mijn apparaten de volgende melding:

 

Uw huidige router ondersteund ook WPA2(AES). Je moet het alleen wel instellen.