Skip to main content

Ik heb sinds kort geen internet meer. Ik heb de xperiabox v10a. Ik heb de internet sneller buitengebied aangevraagd en daarmee heb ik redelijk snel internet, want zonder dat is het erg traag. Het probleem is nadat ik de 4g sneller internet heb aangesloten het internet ongeveer 24 uur doet daarna doet hij het niet meer. Als ik dan mijn modem reset werkt het weer voor 24 uur. Dit is erg irritant als ik dit elke dag moet doen. Maar nu werkt het resetten niet goed, want het modem begint dan blauw te knipperen heel lang. Na een half uur ongeveer doet het internet het weer 24 uur ongeveer. Kan iemand mij helpen waardoor ik niet steeds het modem hoef te resetten en ook het 4g kastje kan aansluiten

@Dirk-Jan Jansen 

Bel 0800-0402 en vertel wat het probleem is.

Misschien moet er een monteur aan te pas komen.


Hallo @Dirk-Jan Jansen! Welkom op ons KPN Forum. Heb je inmiddels contact met ons opgenomen via de klantenservice of kunnen wij nog met je meedenken hier?


Sinds een maand abonnee van KPN. Het snelle internet voor het buitengebied werkt fantastisch, totdat mijn vrouw een 1,5 g bestand gaat uploaden via W-transfer. Deze pc vreet alle capaciteit van de router op en de Netflix verbinding stopt dat direct. Elke andere pc op het netwerk kan het daarna schudden.

Als de upload is beëindigd  blijft elke resource van de router toegewezen aan de pc van mijn vrouw.

Het lijkt er op dat de software de opgeëiste resource niet meer teruggeeft.

Oplossing: Pc vrouw uit. Modem uit. 4G modem uit. Verbindingskabel tussen modem en router aan beide kanten van poort laten verwisselen. En  na een minuut het geheel weer opstarten en alles werkt weer als een tierelier.

Mocht je het pech hebben dat in de telefooncentrale waar de koperverbinding naar toe gaat onderhevig is aan monteur activiteiten, dan heb je het zelfde probleem.

Mocht je het pech hebben dat er gewerkt wordt aan de 4G mast in de buurt om de zaak over te zetten naar 5G, dan heb je het zelfde probleem.

Mocht je het pech hebben van stroom uitval, dan heb je ook het zelfde probleem.

Alle problemen zijn op de zelfde manier op te lossen.

Oorzaak:

Software in het modem geeft niet vrijwillig de opgeëiste resources terug. Tweede probleem: de buffers worden na stroom uitval/onderbroken verbinding niet opgeschoond. 

Is dus enkel hardware matig op te lossen tot er een update komt. 

Verder zeer tevreden over KPN. Aardige mensen en willen je best helpen, maar de afdeling inkoop heeft geen verstand van techniek en als je dan tig-duizend van die modems gekocht hebt, wat doe je dan als organisatie? Standaard alles ontkennen is dan de gebruikelijke weg. Sterkere bedrijven gaan op zoek naar een oplossing. En ik denk dat KPN dat ook wel gaat doen.

Â