Skip to main content

Hoi team

Ik heb een paar vragen maar eerst even een korte uitleg.

Ik werk met iemand die weinig controle heeft over hun kinderen en de screen gebruik - dit is mijn baan dus geen advies over dit echt nodig 🙂.

Maar waar we tegen aan lopen:

  1. We willen heel graag kijken of we de Wifi per apparaat aan/uit kunnen zetten. Ik geloof dat het mogelijk is met deze modem - klopt dat?
  2. We wilde online inloggen bij de modem om dit in te zetten, maar geen wachtwoorden werken, wat erg raar is. We hebben de “admin”wachtwoord gebruikt, geen wachtwoord, of haar vaste wachtwoord. Ik heb instructies online gevonden over hoe we dit moeten doen, maar het klopte niet echt.
  3. Zijn er apps die compatibel zijn met deze router: helaas familylink werkt niet bij deze gezin (kinderen hebben IOS)

Ik denk dat we dan mss de modem moeten resetten, maar de laatste keer dat ik me met internet moest bemin was veel jaren geleden! Dus, doen we dit, hoe lastig gaat het zijn om de internet terug op de apparaten te installeren? - ik heb weinig verstand van een router, maar deze moeder nog minder!

 

dank je!

 

Instructies die ik online heb gevonden:

Experia Box v10 / v10A

1. Open een browser (op een apparaat dat verbonden is via Wi-Fi op LAN)

2. Ga naar http://192.168.2.254

3. Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken. Als je al een keer hebt ingelogd gebruik je het wachtwoord dat je hebt aangemaakt.

4. Je bent nu ingelogd. Klik op het tabblad "WiFi"

5. Klik op "Uit" onder "WiFi aan/uit-configuratie". Klik vervolgens op Toepassen.

Op de v10 vul je geen wachtwoord in bij de eerste keer inloggen. 

Op de v10a staat het wachtwoord wat je moet gebruiken bij de eerste keer inloggen achterop:

 


Dank je voor je reactie, die had ik wel geprobeerd en had ook niet gelukt 😬


Dank je voor je reactie, die had ik wel geprobeerd en had ook niet gelukt 😬

Dan zult u hem moeten resetten.


Reageer