Skip to main content

Goedemiddag. 

Voor bepaalde games op de xbox moet ik een poort openzetten dus heb ik deze in de instellingen gezet onder Network>NAT>Special Application.

Dit werkt goed. Een dag later heb ik het zelfde probleem. Oplossing: naar mijn modem instellingen gaan en de instellingen opnieuw opslaan (de instellingen blijven dus wel staan)

Om dit elke keer te moeten doen is erg vervelend. Daarnaast doet het probleem zich voor dat ik bij het inloggen in de modem de melding krijg "verbinding niet prive" wat betekend dat ik de instellingen moet openen via incognito en daar moet klikken op doorgaan naar onveilige pagina om in de modem instellingen te kunnen komen (dit laatste gebeurde pas na het resetten van de modem op advies van een kpn medewerker)

Vandaag meer dan een half uur aan de telefoon gezeten met de helpdesk om uiteindelijk door verwezen te worden naar het forum.

Hoi @Tristan s. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de instellingen niet opgeslagen worden. Maak je gebruik van een bekabelde verbinding of probeer je de webinterface van jouw v10 te benaderen d.m.v. een wifi verbinding. Verder ben ik nieuwsgierig welke browser je hiervoor gebruikt. Wil je eens proberen om met een bekabelde en een andere internetbrowser in te loggen op de ExperiaBox v10. Ik hoor graag van je of het is gelukt. 


Hoi @Tristan s. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de instellingen niet opgeslagen worden. Maak je gebruik van een bekabelde verbinding of probeer je de webinterface van jouw v10 te benaderen d.m.v. een wifi verbinding. Verder ben ik nieuwsgierig welke browser je hiervoor gebruikt. Wil je eens proberen om met een bekabelde en een andere internetbrowser in te loggen op de ExperiaBox v10. Ik hoor graag van je of het is gelukt. 

Eerst probeerde ik het via mijn telefoon met de standaard browser. En gister geprobeerd met een bekabelde laptop en chrome zonder succes.

 

Wat ik apart vind is dat ik sinds het resetten van de modem (op advies van kpn) altijd de melding krijg dat mijn verbinding niet prive is en daardoor op mijn telefoon alleen nog via incognito modus in kan loggen in de modem. Hier had ik dus voor het resetten van de modem geen last van.

Aangezien ik de instellingen elke keer opnieuw moet opslaan is dit erg vervelend.


Dat is inderdaad erg vreemd. Zou je jouw Experiabox nog eens willen resetten of heb je dit al gedaan nadat je met onze helpdesk hebt gebeld? Ik ben benieuwd of de instellingen na een reset wel worden opgeslagen.


Dat is inderdaad erg vreemd. Zou je jouw Experiabox nog eens willen resetten of heb je dit al gedaan nadat je met onze helpdesk hebt gebeld? Ik ben benieuwd of de instellingen na een reset wel worden opgeslagen.

Zoals in beide reacties van mij vermeld staat heb ik de modem al gereset op advies van kpn en dit veroorzaakte alleen maar meer problemen.


Dat is inderdaad erg vreemd. 

@Vikash, ik neem aan dat het je bekend is dat heel veel abonnees problemen ondervinden om de beheeromgeving van de V10a (met a) te benaderen. Dit heeft alles te maken met de omleiding van http://192.168.2.254 naar https://mijnmodem.kpn waarbij de dns functionaliteit van de V10a de url mijnmodem.kpn niet weet te resolven.


@Vikash  dit schiet ook niet op zo.. klantenservice heeft de kennis niet dus stuurt me door naar het forum en op het forum zijn we inmiddels 9 dagen verder en nog helemaal niks opgeschoten. Jullie kunnen ook de modem ophalen en een nieuwe brengen als jullie het probleem niet kunnen oplossen?


Hoi @Tristan s. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt hebben voor dit probleem. Ik heb onze logistieke afdeling gevraagd om een nieuwe Experiabox te versturen. Zodra ik een reactie terug krijg op deze vraag laat ik je dat weten. 


@Vikash  goedenavond, is er al meer bekend?


Ha @Tristan s Vikash is even afwezig, maar ik heb navraag voor je gedaan. Ik kom er op terug! 

 


Hoi @Tristan s. Het is gelukt! Onze logistieke afdeling stuurt een nieuwe Experiabox naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Plus Supermarkt, 3853AA Ermelo) Je kan jouw Experiabox daarom omruilen voor een nieuwe. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt? 


@Vikash  top. U hoort of het gelukt is!


@Vikash  goedenavond, ik heb de experiabox v10 (ipv v10a) ontvangen en aangesloten alles lijkt goed te werken behalve dat bij het invullen van http://192.168.2.254 op mijn telefoon de website niet wilt laden tenzij ik deze open in incognito mode en dan op een site (ZTE) kom waar kpn niet herkenbaar is. 


Wat goed dat alles nu goed lijkt te werken. Het klopt dat je op een ZTE pagina uitkomt. Dit is de webinterface van de ExperiaBox v10.

 


Reageer