Skip to main content

Een paar dagen geleden heb ik de Experiabox V10A die ik al een tijdje in huis had aangesloten. Dit moest omdat de oude (Experiabox V8) niet meer wordt ondersteund. Ik dacht de oude adapter te gebruiken, maar de stekker is anders, dus dat ging niet. Ik heb de kabel van de nieuwe adapter moeten verlengen omdat de stopcontacten bovenin de meterkast zitten en de kabel niet lang genoeg was. Ik heb ervaring met dit soort dingen en de adapter deed het daarna prima (gemeten 12.1V). 

Echter na een dag of twee gaat de spanning van de adapter fors omlaag en valt het modem uit. Stekker uit het modem (weet niet of dat nodig is, maar doe het om te meten), na een paar minuten komt de spanning terug en start het modem weer. 

Ik denk dat de fout in de adapter zit. Mogelijk was deze ook niet helemaal nieuw want er zit een bochtje in de stekker. Maar mogelijk maakt het modem sluiting.

Wat moet ik nu doen / vervangen????

 

Bedankt alvast voor de hulp

@WimTilburg  Morgen de klantenservice bellen 0800-0402 en aangeven dat je iemand wilt spreken


Beste Jimny, bedankt. Staat op mijn lijstje. Hopen dat dit snel opgelost wordt. Gr. Wim.


Gebruik gewoon een verlengsnoer. De Experiabox inclusief voedingsadapter is eigendom van KPN. Die mag u niet doorknippen om hem te verlengen. 


Hi en welkom in de KPN community @WimTilburg!

Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de tips en informatie die hierboven zijn gedeeld. Onze klantenservice is inderdaad de snelste weg voor hulp hierbij. Als je wel vragen hebt of we hier nog verder mee kunnen denken, laat het gerust weten.


Reageer