Skip to main content

Hallo,

Al enige maanden valt de Experiabox V10A (VRV9517) bijna iedere avond één keer uit, om daarna direct opnieuw op te starten. Het lampje is dan even rood, knippert dan een kleine minuut blauw, is dan even twee seconden rood en wordt dan weer groen. Soms zit ik dan net te gamen of tv te kijken, maar net zo vaak zit ik te lezen met de radio aan. Compleet random dus. Soms gaat het ook twee of drie dagen goed (of het moet dan net gebeuren als ik even weg ben of zo).

Opvallend genoeg gebeurt dit dus alleen 's avonds, op willekeurige tijden (tussen 20:00 en 0:00, pakweg). Een heel enkele keer gebeurt het ook twee keer kort achter elkaar, maar doorgaans blijft het bij één herstart. Ik heb de modem al meerdere keren gereset, hielp niet. Gisteren heb ik hem zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen (met een pennetje achterin geprikt), en die avond viel hij meteen maar twee keer achter elkaar uit, zo rond een uur of 22:00.

Ik ben ergens allang blij dat het nooit overdag gebeurt, omdat internet onmisbaar is voor m'n (thuis)werk, en daarom heb ik het euvel ook al maanden voor lief genomen. Maar inmiddels raak ik het wel een beetje beu dat de boel 's avonds uitvalt terwijl ik net lekker voor de buis zit of een potje online zit te knallen met vrienden.

Fijn om te lezen, dan ga ik er voor nu vanuit dat dit opgelost is en ga dit afsluiten zoals eerder telefonisch afgesproken. 

Uiteraard graag gedaan. 


Nou, het is een aantal maanden goed gegaan, maar sinds enkele dagen is het weer raak: m’n KNP Box 12 valt meerdere keren per dag even kort uit. Net als met de Experia box hiervoor, valt tv/wifi een klein minuutje weg, om daarna weer terug te komen. Voorheen was het echter alleen ‘s avonds 1 keer, maar inmiddels heb ik het al een paar dagen heel de dag door gehad (en gek genoeg vrijdagavond geen enkele onderbreking).

Misschien is het toeval, maar de ellende begon op de eerste dag dat het warm weer was, en ik herinner me ook dat het vorig jaar in de zomer begon. En nee, m’n modem staat niet vol in de zon. Hij staat in de schaduw en bovendien is het hierbinnen deze week niet warmer geweest dan 22 graden. Verder heb ik niets veranderd in huis.

Kan iemand misschien online iets vaststellen? Heeft de box mogelijk een firmware update gehad? Opnieuw een zomer vol wegvallend internet zie ik niet zitten.


Dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik zie dat er wel onderhoud is geweest in je buurt. Ik heb daarom de verbinding nu gereset. Laat me even weten of dit zo doorgaat, ik zal dan een monteur in moeten plannen.


Hoi Alex,

Long time no read ;-)

Gisteren heb ik bij mijn weten geen uitval gehad, maar vanavond gebeurde het tot dusver al drie keer, en wel op exact de volgende tijdstippen: 18.20, 20.00 en 20.50 uur. Wel apart, die specifieke intervallen. 


Inderdaad long time. Stiekem zit ik hier om de paar uur je verbinding te onderbreken hopend op een bericht van je. :wink:

Goed! Elkaar net gesproken en een monteur ingepland op donderdag 10 juni. Laat je me even hoe dat afloopt? 

 


Hoi Alex,

Monteur is donderdag geweest, heeft o.a. een kabeltje in de meterkast opnieuw gelast. Ik heb sindsdien bij mijn weten geen onderbrekingen meer gehad, dus het lijkt wederom verholpen. :fingers_crossed:

Opnieuw bedankt voor je hulp!

Groet,

Mark


Hoi Alex,

Monteur is donderdag geweest, heeft o.a. een kabeltje in de meterkast opnieuw gelast. Ik heb sindsdien bij mijn weten geen onderbrekingen meer gehad, dus het lijkt wederom verholpen. :fingers_crossed:

Opnieuw bedankt voor je hulp!

Groet,

Mark

Fantastisch!

Je weet me anders hier te vinden.