Skip to main content

onlangs overgestapt van alles in een 50 mb/s naar hussel 500mb/s omdat dit de trage wifi en wegvallen bij meerder gebruikers zou verhelpen. dit is echter niet het geval. Modem staat al op een goede plek alsook een wifiversterker van kpn. geen verbetering. nu lees ik dat de experiabox 12 dit zou kunnen verhelpen. waar kan ik deze verkrijgen? op de site is er geen info behalve als je een niewe klant bent dan krijg je hem wel.

Wat je leest is niet altijd waar hoor. Sterker de v10 is beter dan de box 12. Welk modem heb jij? En welke Wi-Fi versterker?


ik snap uberhaupt niet waarom mensen niet goede appratuur aanschaffen ipv op de spullen te vertrouwen die van je provider krijgt .

 

koop een paar goede wifi AP's of een set die volgens mesh protcol werkt . hier heb ik in elk vertrek 100% 


Waarom zou je iets anders nemen als je geen modemprutser bent? Je zet zo,n modem neer en je kijkt er weer een keer naar als internet of tv het niet doet. Ik heb alles van KPN en het werkr prima.  3 wifi versterkers en op het  hele perceel uitstekend wifi. Binnen en buiten. 2000m2 ter info.


Waarom zou je iets anders nemen als je geen modemprutser bent? Je zet zo,n modem neer en je kijkt er weer een keer naar als internet of tv het niet doet.

omdat je dan in elk geval van het gezeur af bent :)  maar ik snap dat niet elke klant dat doet .maar zeuren om je wifi het slecht doet !! wifi  is afhankelijk van zo veel zaken. hier hangt het gene wat aan de kabel kan bedraad :)  alleen GSM tablet en laptop zit op de wifi

elke kamer heeft hier een UTP aansluiting en switch ideaal  is nu nog niet nodig maar wellich in de toekomst toen het huis opgeleverd werdt heb ik overal kabels getrokken 


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo moet het! Maarja de mensen hebben voor duizenden euro's apparatuur in huis wat met Wi-Fi werkt maar aan de apparatuur die de wifi regelt willen ze geen cent uitgeven.  


Dat ben ik helemaal met je eens. Zo moet het! Maarja de mensen hebben voor duizenden euro's apparatuur in huis wat met Wi-Fi werkt maar aan de apparatuur die de wifi verzorgt willen ze geen cent uitgeven.  

zo is het maar net .

ik heb hier 2 aparte netwerken . een waar slimme spullen op zitten zo als  lampen stekkers . omvormer  en aircos camera systeem  de lopen via een Ruckus AP nu hoor ik de meeste al zeggen wat voor merk 🙂 AP van een paar 100 piek.

 

wat ik bijvoorbeeld aan de deco handig vindt is dat je apparten voorrang kunt geven op het netwerk

Voor het wifi netwerk kwa gsm/tablet/laptop een deco M4 setje  (gastnetwerk staat hier standaart uit )  de router van kpn zo dra ik over ga van ziggo wordt gelijk vervangen voor een Fritzbox 

 

tv's hangen allemaal aan een bedraadnetwerk


ik heb een experia v8 modem. alle tv zijn bekabeld enkel de gsm's , laptops, en een ps4 zijn wifi. nu zou dat volgens mij prima moeten kunnen.  en na advies van KPN overstapt naar hussel 500mb. De standaard snelheid van de speedtest niet is verbeterd van het ene naar het andere abbonement. Jammer om te merken dat het geen verschil maakt. al verschillende AP's  gebruikt. het gaat met name mis als er door verschillende gewerkt en geleerd wordt online.


Dat is toch vreemd. Welke WiFi versterker heb je? De witte vierkante of de zwarte? En over welke snelheden heb je het wat Wi-Fi betreft?


ik heb een experia v8 modem. alle tv zijn bekabeld enkel de gsm's , laptops, en een ps4 zijn wifi. nu zou dat volgens mij prima moeten kunnen.  en na advies van KPN overstapt naar hussel 500mb. De standaard snelheid van de speedtest niet is verbeterd van het ene naar het andere abbonement. Jammer om te merken dat het geen verschil maakt. al verschillende AP's  gebruikt. het gaat met name mis als er door verschillende gewerkt en geleerd wordt online.

Een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop zou toch wel in de buurt moeten komen van de 500 mbit. Toch?


bekabeld kom ik met laptop rechtstreeks op de modem op 58 mbit speedtest. ik heb een witte vierkante wifiversterker speedtest wifi gaat van 8 tot 22 max


bekabeld kom ik met laptop rechtstreeks op de modem op 58 mbit speedtest. ik heb een witte vierkante wifiversterker speedtest wifi gaat van 8 tot 22 max

 

kan ook zijn dat er in de laptop geen gigabit UTP poort zit en deze bijvoobeeld max 100 mbit aan kan 

als er in je netwerk een swicht zit die geen 1000mbit(gigabit ) aan kan zal je ook nooit 500mbit halen.

 

ik had een tijd gelden ook zo iets bij mij bleek het een netwerk switch te zijn die niet goed was .

dus kijk ook even dat soort dingen na . daarbij is de modum wel geschikt voor 500mbit ? als dat niet zo is dan ga je die snelheid niet halen .zijn je kabels wel nog goed 

zo als eerder aangeven is wifi en snelheid afhankelijk van verschillende factoren .


bekabeld kom ik met laptop rechtstreeks op de modem op 58 mbit speedtest. ik heb een witte vierkante wifiversterker speedtest wifi gaat van 8 tot 22 max

Euhm... als u bekabeld meet, dan heeft u de kabel toch wel in de Experiabox zitten? Niet in die vierkante versterker? Die misschien draadloos aangesloten zit?

Graag rechtstreeks op de Experiabox meten, met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er nog kastjes tussen zitten ofzo...


Hallo @gertjansabine ! Te traag bekabeld internet is erg irritant. Heb je het laatste bericht van Nick83 gelezen? Ik ben benieuwd naar het antwoord hierop. Bekabeld (via het modem) zou je rond de 500MB/s moeten kunnen weten, mits je laptop dit aankan. 58MB/s vind ik trouwens alsnog erg laag. 
Kun je alvast je gegevens invullen in je profiel? Postcode, huisnummer en klantnummer graag. Dan kan ik (achter de schermen) met je meekijken.

*Admin: tag aangepast, had per ongelijk mikeresauer getagd


Hallo @mikerosauer! Te traag bekabeld internet is erg irritant. Heb je het laatste bericht van Nick83 gelezen? Ik ben benieuwd naar het antwoord hierop. Bekabeld (via het modem) zou je rond de 500MB/s moeten kunnen weten, mits je laptop dit aankan. 58MB/s vind ik trouwens alsnog erg laag. 
Kun je alvast je gegevens invullen in je profiel? Postcode, huisnummer en klantnummer graag. Dan kan ik (achter de schermen) met je meekijken.

ja tagd de verkeerde 🙂 ik heb die problemen niet :)


hahaha, sorry mikerosauer! Bericht aangepast. Hier een tag voor jou :point_right:  @gertjansabine :sunglasses: Check mijn vorige bericht. 


Inmiddels heb ik via de kpn een andere modem gekregen. Was veel onduidelijkheid over de snelheid die ik via de glasvezel zou kunnen krijgen. De experiabox v8 was niet goed meer. Daardoor viel af en toe alles uit en kon ik nooit de snelheid halen die ik afgesloten had. Nu werkt alles naar behoren.

 

 

Â