Skip to main content

Mijn experiabox V8 geeft de laatste tijd heel veel problemen met wegvallende verbinding tussen apparatuur en experiabox. De kinderen worden groter en er komt meer apparatuur in huis, logisch maar daar begonnen ook de problemen.

Alleen nu lijkt de experiabox vast te lopen op het uitdelen van een IP adres rond de 9 a 10 apparaten. De ene keer is het de tv die geen ip adres krijgt, dan weer een ipad, dan de tv ontvanger, bijna elke dag wel iets waardoor ik moet resetten (en dan zorgen dat er apparaten uit staan anders lukt het niet)

Echt alle resets geprobeerd zowel via de webinterface als op de experiabox zelf., inmiddels ook 4 apparaten vaste ip adressen gegeven en de dhcp range aangepast zodat de vaste ip adressen niet in de dhcp range zitten. (192.168.2.10 tot 192.168.2.252 is DHCP range en de vaste ip adressen onder de 192.168.2.10 gezet) Het mag allemaal niet baten. Het lijkt wel of de experiabox gewoon niet meer als 9 apparaten een ip adres kan geven en loopt dan vast waardoor die geen ip adressen meer toekent aan het eerst volgende apparaat. Is dit echt de limiet van de experiabox V8? En is er een oplossing voor?

 

Ha @Dennis69, welkom! Dit lijkt me wel heel hinderlijk! Je geeft aan dat je de Experia Box moet resetten, bedoel je dan echt een harde reset of het opnieuw opstarten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag mee naar een oplossing.


Hi @Marcia_ ,

dank voor je reactie. Vaak werkt uitzetten en na een minuutje weer aan wel maar ook al regelmatig een harde reset (paperclip) moeten gebruiken. Gisteren zelfs 2x reset moeten doen, het doet zich ook alleen voor als er meerdere apparaten online gaan of geweest zijn die dag. (wat hier in huis best hard oploopt) en vaak zie ik dan 9 apparaten terug in het modem en kunnen er dan geen extra apparaten meer verbinden (krijgen geen IP adres meer). Dat kan alleen opgelost door een reset en te zorgen dat alleen aan staat wat we op dat moment nodig hebben. Jaren lang geen problemen gehad hoor, dit is pas sinds dit jaar dat er zoveel apparatuur in huis is. Het is trouwens zowel bij bekabeld als wifi verbinding, dat maakt geen verschil. Het is puur dat het modem vast staat op ip adressen uitgeven. (Laptop, Playstation en tv ontvanger is allemaal bedraad) Vandaar mijn vermoeden dat dit modem gewoon niet zoveel apparatuur aan kan zonder problemen. Als ik alles aan zet staat die meteen vast. Verder ben ik super tevreden hoor over alles, 1 en al KPN hier in huis :)

Groetjes,

Dennis


Ik heb toch even meegekeken en zie inderdaad wel iets wat op problemen met het modem kan lijken. Voor de zekerheid ruil ik 'm om voor je. Alle informatie vind je in het privébericht dat je net gekregen hebt.  :-)


@Marcia_  wat een verademing dat nieuwe modem. Alles werkt en gewoon bijna 4x zo snel internet ook via wifi. (was rond de 24 mbps en nu ruim 90 mbps bij de speedtest)

Ik ga heel fijn het weekend in zo hihi….

 


Super! Heel fijn inderdaad! Bedankt dat je het even liet weten 🙂.