Skip to main content

Ik zoek een oplossing om naast 5GHz ook 2,4 GHz verbinding te kunnen hebben (in dit geval voor een Remeha Cv-ketel). Daarvoor zie ik wat oplossingen, echter vanuit een menu dat WiFi in de balk heeft staan, hetgeen bij mij niet het geval is (zie boven).

Wat te doen?

Welke Experia Box heb je @Marfra ?
Alleen de Experia Box v10, v10A en de KPN Box 12 hebben 2,4GHz én 5GHz.


Dank voor interesse! Het is de V8, dus? Inruilen?

Ik heb de Experia Wifi 849015 besteld, specificaties zijn geschikt. We gaan het meemaken!


Aha, de v8 dus. Die heeft alleen WiFi 2,4 GHz dus precies wat de cv-ketel nodig heeft. Of heb je ook WiFi-versterkers met 2,4 en 5GHz? Dan staat de WiFi van de Experia Box ws. helemaal uit.

KPN ruilt de Experia v8 alleen om bij een defect. Het ontbreken van ‘features’ zoals 5GHz is geen reden voor inruil.


Ik zie commentaar zo juist en had mijn tekst al uitgebreid. Dank voor het heldere verhaal. Jammer dat KPN geen actief beleid voert om klanten mee te nemen in de ontwikkelingen - ik loop toch al achter, dat blijkt maar weer!


Ik zie commentaar zo juist en had mijn tekst al uitgebreid. Dank voor het heldere verhaal. Jammer dat KPN geen actief beleid voert om klanten mee te nemen in de ontwikkelingen - ik loop toch al achter, dat blijkt maar weer!

Wat is precies het probleem? U heeft 2,4 GHz nodig voor de ketel. De v8 zend 2,4 GHz uit. Prima toch? Waar loopt u tegen aan? Wat werkt er niet? Wat wilt u?


Hallo @Marfra 

Een nieuw modem is hier waarschijnlijk geen optie. Maar het kan zinvol zijn om de Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van KPN gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.


Ik heb de Test uitgevoerd (inderdaad staat "Wifi Manager” er in kleine letters boven). Die heb ik ook 2 keer gedaan, maar zag geen ander resultaat dan een opsomming van wat mijn hele familie wel zou kunnen doen, als we ook een zolder hadden gehad.

Op mijn mobiel krijg ik wel harde cijfers (download 4,24, up load 7,51 Mbps) waar Samsung tevreden mee is.

De 5 Ghz zou dit toch nog moeten kunnen verbeteren? De vraag is natuurlijk wat de zwakste schakel is.


Het topic begon over een ketel installeren. Dan heb je niets met de WiFi manager te maken en ook niets met 5 GHz. Volgens mij dwaalt u behoorlijk af.


Beste Nick83, dat kan zo lijken, ik ben er blij mee. Het is niet één probleem (2,4 is inmiddels helder - ik ben voorzien), maar de snelheid is ook een punt. Het is meer: van het een komt het ander, dan “ik moet dwalen...”. Opmerking was toch niet als een terechtwijzing bedoeld, hoop ik?


Ok, dan maar eens bij het begin beginnen: heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl


Glasvezel, bij de eigenschappen van mijn verbinding wordt 65/65 Mbps aangegeven.

Wi-Fi 4 (802.11n).

Netwerkprofiel op Privé,

Proxy: automatisch detecteren, Proxyserver gebruiken UIT > ik heb de indruk dat dit de verbinding soms beïnvloedt.

Elke gedachte is welkom - de nieuwe Expedia heb ik al (te snel?) aangeschaft.

Volgens uw tele2 site:  zijn actueel beschikbaar zowel: Koper/DSL 35 Mbit/s, als: Fiber 1000 Mbit/s.

Er ligt glasvezel in het gebouw, daarbuiten zal het dan weer ergens koper worden?


Beste RBxx, ik heb de Experia WiFi naast de V8 geplaatst en het wonder voltrok zich. In no time had de kamerthermostaat verbinding met "de server” en kon ik de registratie met de app (Remeha) voltooien. Bovendien - natuurlijk - een geweldige snelheid van 32,8 down en 29,14 Mbps up.

Dank voor het meedenken en case closed!