Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij maken op dit moment gebruik van een Experiabox V8 (al jaren).

Al maanden ben ik bezig om het wifisignaal door heel het huis goed te krijgen.

Met gebruik van wifi-analyzerapps heb ik de kanaalinstellingen op het modem al een paar keer aangepast en inmiddels is het huis voorzien van 2 extra wifirepeaters zodat o.a. mijn zoon ook zijn huiswerk enigszins op zijn slaapkamer kan maken daarbij gebruik makende van een nieuwe chromebook.

Inmiddels heb ik door dat onze directe buren, maar ook de rest van de straat, gebruik maakt van veel modernere apparatuur waar ons huidig modem qua wifi niet tegen opgewassen is.

 

Laatst liep ik met de wifianalyzer-app door het huis en het wifisignaal op de kamer van mijn zoon (voorkant-/straatkant van ons huis) werd niet alleen door de naaste buren maar ook zelfs door de overburen de nek omgedraaid.

Door met de buren (ook overburen) gesproken te hebben weet ik dat zij de beschikking hebben over vrij nieuwe apparatuur (modem/routers

 

Graag zouden we onze huidig modem (V8) omgeruild willen hebben voor een modernere uitvoering.

Ik begreep dat er inmiddels een V12-versie uitgegeven wordt door KPN.

 

U heeft 2 Experia WiFi's begrijp ik?

Of heeft u zelf apparatuur aangeschaft?

Heeft u de WiFi manager van KPN al eens gedaan?

 


Goedemorgen Nick83,

 

We maken al jaren gebruik van de KPN Experiabox V8 en daarbij heb ik een aantal maanden zowel op de overloop van de 1e etage en op zolder WIFI-repeaters van het merk Sitecom hangen.

 

Wifi manager van KPN heb ik ook al meerdere keren gebruikt.

 

Ter verduidelijking.

Het WIFI signaal in woonkamer wordt soms ook onderdrukt door de modems-/routers van de naaste buren.


Hoi @F. de Krom en welkom op het forum! Goed dat je al verschillende analyser apps hebt gebruikt. 😄 Dat de wifi van de buren je eigen signaal kan verstoren klopt, mits je op dezelfde kanalen of aangrenzende kanalen zit als zij. De V8 kan alleen op 2,4 Ghz. Ik weet niet hoe dat met de Sitecom apparatuur zit, maar wat als je deze loskoppelt en de Wifi Manager nogmaals doorloopt? Als je onder de 20 Mbit/s uitkomt kun je namelijk in aanmerking komen voor gratis apparatuur. Met een beetje geluk kom je op wifi versterkers van ons uit die van zowel 2,4 als 5 Ghz gebruikmaken en gaat het dan beter met de wifi.


Hoi @F. de Krom en welkom op het forum! Goed dat je al verschillende analyser apps hebt gebruikt. 😄 Dat de wifi van de buren je eigen signaal kan verstoren klopt, mits je op dezelfde kanalen of aangrenzende kanalen zit als zij. De V8 kan alleen op 2,4 Ghz. Ik weet niet hoe dat met de Sitecom apparatuur zit, maar wat als je deze loskoppelt en de Wifi Manager nogmaals doorloopt? Als je onder de 20 Mbit/s uitkomt kun je namelijk in aanmerking komen voor gratis apparatuur. Met een beetje geluk kom je op wifi versterkers van ons uit die van zowel 2,4 als 5 Ghz gebruikmaken en gaat het dan beter met de wifi.

Hoi Sanne.M. Inmiddels heb ik contact gehad met een KPN medewerker van de klantenservice en die heeft er inmiddels voor gezorgd dat wij sinds vandaag gebruik kunnen maken van de Experia Box V10a. De V8 die wij hadden zou volgens de medewerker geen 5ghz ondersteunen wat problemen op zou kunnen leveren zoals wij die hadden. Je leest het goed......hadden. Bereik is in heel het huis knettergek van kwaliteit en op de bovenverdieping met de Sitecom repeater nu ook. Wij zijn i.i.g. weer happy.


Wat super! Fijn dat de 5 Ghz in de V10A hierin de oplossing voor jullie is geweest en bedankt voor het delen van de oplossing! 😄


Reageer