Skip to main content

Geachte,

Ik heb sinds enkele weken te maken met bij vlagen erg trage WiFi. Ik heb een glasvezel 100MB aansluiting en ik kom soms niet verder dan een paar mb/s (zelfde verdieping als router). Ik heb meerdere optimalisatie wizards doorlopen, maar zonder noemenswaardig succes. Ik zag net dat mijn huidige Experiabox (V8) al wat gedateerd is en vroeg me af of het hier aan zou kunnen liggen? Bestaat er een mogelijkheid om deze te vervangen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet

Walt

 

 

 

Gebruik de KPN WiFi Manager,
kom je waarschijnlijk aan resultaten waarbij je twee gratis WiFi Access Points krijgt.

 


Hi Babylonia,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb ze gezien (wist niet dat je ze gratis kon krijgen), maar wil liever geen kabels.. Ik heb wel een repeater van TP-link, maar die werkt ook niet optimaal nu natuurlijk, als het probleem bij de router ligt. Kan trouwens ook 5ghz aan, al mijn devices ook, alleen mijn experiabox weer niet. Dus dat is nog een reden voor een upgrade denk ik.

Thanks,

Walt


Anno 2021 ga je het gewoon niet meer redden om goed wifi te krijgen in het hele huis met alleen een modem. Wil je het echt goed doen dan zal je kabels moeten trekken en op iedere verdieping een Wi-Fi punt moeten plaatsen. Of investeren in een draadloos systeem zoals de super wifi's.  Al het andere is een houtje touwtje oplossing helaas.


Ga er maar vanuit dat je sowieso niet makkelijk een upgrade / uitwisseling van modem/router krijgt. Alleen als die stuk is / geen “bekabelde” connecties goed meer doorzet. Dat is nu eenmaal het beleid.

Wacht een reactie van een moderator af.


Op dit moment heb ik niet eens basis WiFi op dezelfde verdieping, dat lijkt me toch niet normaal. Zeker niet als je het maandelijkse bedrag wat ik hiervoor aan KPN betaal er tegenover zet. We wachten het even af inderdaad. Dank beiden 👍🏼


Hoi @walito . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?


Hi Erwin,

Dank voor je reactie. Gegevens zijn aangepast. 
 

Groet,

 

walt


Leuk je even gesproken te hebben. Vooralsnog gaan we de experiabox omruilen.

Mocht het daarna nog steeds niet goed werken, wil ik dat graag weten :-)


Hi Erwin,

 

Dank voor het fijne gesprek inderdaad.

Als ik de nieuwe box heb geïnstalleerd zal ik even een update geven.

 

Groet,

 

Walt


Beste Erwin,

 

Zojuist nieuwe router (Box 12) opgehaald en geïnstalleerd. Echt heel blij met de resultaten; ik zit nu beneden (weaar router staat) op 120 mbps en op de 2e verdieping (met range extender op de eerste) op 35 mbps. Voor mij is dit een enorme verbetering en voldoende om (voorlopig) geen kabels te hoeven trekken.

 

Dank voor de hulp @Erwin_ , ook @Babylonia en @Joep1965, wordt zeer gewaardeerd!

 

Groet,

 

Walt