Skip to main content

Ik heb een hele oude modem en heb gewoon problemen op de benedenverdieping en in de tuin om bereik te hebben.
Ik woon in een houten huis, dus last van betonnen muren die de wifi kunnen tegenhouden heb ik niet.
Kan ik een nieuwe V10 modem ontvangen?

Goedemiddag @jinta, welkom op het forum.  Welke experiabox heb je precies? Is het een ouder type dan die daar staan beschreven, dan is het inderdaad een erg oude, die vervangen kan worden. Is het een experiabox V8 of nieuwer type dan kun je voor de wifi de KPN Wifi Manager gebruiken. Deze tool zal je enkele testen laten doen en een passende oplossing bieden. 


Het gaat om een V8 :D

Ik wil een nieuwere want deze werkt niet goed


Eer staat in de kop met grote letters dat het om een V6 gaat :D

Ziet jouw V6 er zo uit?

 


nee, ik heb een V8, had het niet goed gezien ;-)

 


Deze volgens mij.

https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/kpn-experia-box-456476

Heb ik nog een tijdje gehad voor ISDN. Lang lang lang geleden...


Je hebt de KPN WiFI manager al gedaan @jinta? Want bij slechte wifi geeft dat dan een oplossing voor jou. Dze oplossing kan dan vrijwel direct worden uitgevoerd. Ik kan uiteraard met je meekijken, zou je dan jouw profiel willen invullen. 


Hoi Jeroen, ja die doe ik regelmatig, maar ik heb ook gebeld en ze geven al aan dat de box verouderd is en ik in aanmerking kom voor een nieuwe box.  Kan dit online geregeld worden?


Ik stel dan inderdaad voor om jouw modem om te ruilen. Ga ik een omruilafspraak voor jou inplannen @jinta. Krijg je een sms en e-mail ter bevestiging.


Wat fijn, ik kreeg inderdaad net al een berichtje dat ik de box kan omruilen.
Wat een fijne service :-)
Ik vind het altijd zo naar om zo lang aan de telefoon te wachten totdat ik iemand spreek.
Ik hoop dat d ontvangst beter wordt in huis en tuin.
Hartelijk dank tot zo ver Jeroen!

ps: ik neem aan dat het eenvoudig te installeren is? stekker erin en gaan?


Ik woon in een houten huis, dus last van betonnen muren die de wifi kunnen tegenhouden heb ik niet.

Nou ja... mogenlijk is er isolatiemateriaal gebruikt met een zilverfolie laagje om vocht tegen te houden. Bijvoorbeeld glaswol:

Dat kan WiFi ook enorm tegenhouden.


 

Nou ja... mogenlijk is er isolatiemateriaal gebruikt met een zilverfolie laagje om vocht tegen te houden. Bijvoorbeeld glaswol:

Dat kan WiFi ook enorm tegenhouden.

Dat is niet het geval. We hebben rockwool en daar zit geen zilverfolie aan vast. Destijds niet tenminste. We hebben de woning zelf gebouwd.

En de binnenmuren hebben dat ook niet, dus die vlieger gaat niet op ;-)


Het is inderdaad stekker erin en gaan @jinta. Kabels gaan er weer op dezelfde wijze in als bij de huidige. 


Rockwool zie ik ook staan met zilverfolie:

 


Rockwool zie ik ook staan met zilverfolie:

 

pfffff rockwool zonder folie heb ik geschreven… moeimaker!