Skip to main content

Ik heb een Experiabox V8 van enkele jaren oud. Nou wil ik op zolder een router neerhangen (bijvoorbeeld de TP-Link Archer C2300) die ik met een netwerkkabel aansluit op de Experiabox, zodat ik op zolder ook wifi heb (nu zeer slecht signaal). Tevens kan ik via deze router weer 4 apparaten weer aansluiten met behulp van netwerkkabels.

 

Mijn vraag is of ik zo zonder problemen vanuit de nieuwe router kan zorgen dat ik via een tweede telfort ontvanger op een slaapkamer tv kan kijken  (uiteraard aangesloten met netwerk kabel op router), een 2e wifi netwerk opzetten en bekabeld internet op tv/pc's krijgen? 

Of is er nog een betere / goedkopere oplossing voor wifi en minstens 4 extra netwerk aansluitingen te krijgen (wil er in ieder geval ook tv mee willen kijken op een 2e telfort kastje)

 

alvast bedankt.

Gr Han

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Nee, dat gaat niet werken. Tv kijken via een 2de router. Wat u nodig hebt is een switch.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

En zeker geen router. Probeer een 2de router altijd te vermijden. Voor wifi schaft u een accespoint aan. Dat kan een versterker van KPN zijn. Zoals een Experia WiFi of een SuperWifi. En een accespoint van bijvoorbeeld Netgear of TP-Link.

https://m.routershop.nl/wifi-access-points/cid=3310


Hoi @HvdB85. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat Nick83 al het juiste antwoord heeft gegeven. Je kan het beste een ExperiaWifi of SuperWifi aanschaffen en bekabeld aansluiten op de ExperiaBox. Op deze versterkers kan wel je een tv-ontvanger aansluiten. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!


Euhm... met de Experia WiFi kan dat ja. Die heeft 2 poorten. In de ene poort steek je de kabel die beneden vandaag komt. Vervolgens heb je nog een kort kabeltje nodig (word meegeleverd) wat je in de 2de poort steekt. Hier sluit je dan vervolgens de tv ontvanger op aan.

De SuperWifi's hebben echter maar 1 poort. Dat "doorlussen" kan dan niet. Dan heb je dus een switch nodig.


@HvdB85 We hebben niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat jouw vraag hiermee is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Vraag is beantwoord. Dank je!


Graag gedaan @HvdB85. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden.


Reageer