Skip to main content

Beste KPN/forumleden,

 

Nu corona ervoor zorgt dat ik thuiswerk, had ik wat geavanceerdere apparatuur nodig. Ik heb alleen 1 heel vervelend probleem met de router van KPN (Experiabox V9, H368N). Het is bij deze router blijkbaar niet mogelijk om DNS te wijzigen. Dit zorgt binnen mijn netwerk met de apparatuur voor vervelende (soms onmogelijke of repeterende) settings en dus functionaliteit die ik niet kan gebruiken.

 

Is er een mogelijkheid dat ik ander modem kan ontvangen dat dit wel kan? Ik lees dat alle modems na die van mij, dit wel kunnen. Het zou voor mij echt niet uitmaken welke dat zou kunnen worden.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @nican , je zou ook op het specifieke apparaat je gewenste DNS in kunnen stellen.

De standaard DNS-servers van je ISP werken in de regel gewoon goed.

 


@nican  Jouw beschrijving is geen reden om jouw een compleet andere modemrouter te doen toekomen.

Verder is het ueberhaupt de vraag of je er al met al op vooruit gaat, want niet al het ‘nieuwe’ is beter of vrij van kinderziektes. En nu voor de kerst kan je makkelijk van een koude kermis thuiskomen omdat ‘even een ander modem sturen’ afhankelijk is van posterijen en anderen. Het zijn bruikleen apparaten. Zoals JanD al aangeeft, probeer per appraat iets in te stellen. Of koop een eigen modemrouter die wel doet/kan wat je wil en beter samenwerkt met je apparatuur thuis. Is niet iets waarvoor je bij KPN de hand op zou moeten houden. Eerder bij je werkgever.


Ik heb er een 2de router acht staan waarop ik alles in stel. Werkt super 👍


Ik heb er een 2de router acht staan waarop ik alles in stel. Werkt super 👍

Ik wilde idd een andere router achter die van KPN plaatsen, alleen onnodig stroomverbruik.

Heb het inmiddels opgelost door een geheel eigen router als modem te plaatsen! Bedankt.