Skip to main content

via het forum zag ik al enkele berichten van mensen met een soortgelijk probleem. Maar sinds vandaag hebben wij geen internet meer omdat het de experia box zichzelf steeds opnieuw opstart.

wat doet die precies?

het power lampje staat aan.

na 15 seconden knippert het broadband lampje 8x

dan flikkeren alle lampjes in verschillende kleurtjes 

dan begint de cyclus weer opnieuw.

ook maakt tijdens het aan en uitgaan van de lampjes de experiabox een tik geluidje.

 

uiteraard heb ik alle gebruikeleijke stappen ondernomen.

  • ander stroompunt gebruikt
  • router en modem gereset
  • andere kabels gebruikt

echter het probleem blijft zich voordoen.

heeft iemand tips?

Probeer eens een ander stopcontact en als het in een stekkerdoos zit even de stekkerdoos ertussenuit. Anders als je dezelfde voeding in huis hebt zou je dat kunnen proberen, misschien is deze defect.

Als deze dingen niet mogelijk zijn raad ik aan om even op te bellen, wellicht dat ze je modem willen swappen.


Super bedankt @DylanSan . Ik had al wel andere stroompunten gecheckt, maar nog niet een andere adapter erin gedaan. Dit werkt! Nu op zoek naar een nieuwe adapter, maar daarvoor bel ik ze wel even op, deze is inmiddels 6+ jaar oud.


Volgens mij levert KPN geen nieuwe adapters meer voor de V9, dus als daadwerkelijk de voedingsadapter stuk is, dan word het een andere Experiabox. 


Hallo @Afrijh Welkom hier en mooi om te zien dat je al hebt ontdekt waar het probleem aan ligt. Heb je al contact gehad met de collega's van de telefonische klantenservice? Ik wil uiteraard ook met je meekijken, maar ik vermoed inderdaad niet dat we losse adapters kunnen sturen. 


@Bart_ ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Als je zou kunnen checken of jullie losse adapters kunnen regelen zou dat fijn zijn.  Nu hangt die aan een adapter van een ander apparaat welke we niet meer kunnen gebruiken. Hopelijk is dit mogelijk, en zo niet, dan wellicht een andere experiabox. Verder werkt alles al jaren prima en naar behoren!


@Afrijh Helaas hebben we geen losse adapters liggen voor de V9. Je krijgt dus een nieuwe Experiabox van ons, deze sturen we naar een PostNL punt bij jou in de buurt. De verwachting is dat je de nieuwe Experiabox maandag kunt ophalen vanaf 14.30 uur. Je mag de oude V9 en de (kapotte) stroomadapter in een doos stoppen en inleveren. 

Je ontvangt een e-mail van ons met daarin de details over deze afspraak. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? 


@Lisa thanks! Ik zag de sms binnenkomen. Ik zal het maandag regelen. Super bedankt voor de snelle oplossing.


@Afrijh Graag gedaan! Mocht je straks nog ergens tegen aanlopen of in de toekomst vragen hebben, dan ben je natuurlijk weer van harte welkom op ons Forum! 
Dylan, bedankt voor het meedenken en het achterhalen van het probleem. 


Reageer