Skip to main content
Beantwoord

experiabox v9 WPA/WPA2

• January 19, 2021
  • 3 reacties
  • 293 keer bekeken

Zijn oudere modellen experiabox beveiligd? Ik zag een waarschuwing van de overheid dat de aansluiting WPA2 moet zijn (niet WPA/WPA2 zoals op etiket achter op experiabox v9 staat). Gaat dat automatisch meeĀ in de updates van KPN of moet ik zelf wat doen?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @KPN-gebruiker1Ā , alle gangbare in gebruik zijnde modems kunnen via WPA2/AES werken, dus niets aan de hand.

Het kan wel zijn dat je die keus binnen het modem moet aanvinken, want soms staat een gecombineerde beveiliging aan, zoiets als WPA/WPA2, dat moet dus allƩƩn WPA2 zijn en sommige modems hebben dan ook nog de keus voor TKIP/AES en AES en dat moet dus allƩƩn AES zijn.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • January 19, 2021

Hallo @KPN-gebruiker1Ā , alle gangbare in gebruik zijnde modems kunnen via WPA2/AES werken, dus niets aan de hand.

Het kan wel zijn dat je die keus binnen het modem moet aanvinken, want soms staat een gecombineerde beveiliging aan, zoiets als WPA/WPA2, dat moet dus allƩƩn WPA2 zijn en sommige modems hebben dan ook nog de keus voor TKIP/AES en AES en dat moet dus allƩƩn AES zijn.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2021

Hoi Jan, hoe doe ik dat ā€˜binnen het modem aanvinken’ ?

• January 19, 2021

Hallo @KPN-gebruiker1Ā , inloggen in je modem en onder de rubriek wifi beveliging e.e.a. aanpassen.

Ā