Skip to main content
Beantwoord

experiabox vs fritzbox

  • April 14, 2020
  • 6 reacties
  • 3047 keer bekeken

Reinder_
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Gezien ik de experia box te beperkt vond voor me thuis netwerknen dubbel nat moet draaien heb ik gekozen voor de fritzbox service van kpn.

 

Super die fritzbox maar wat ik het meest gekke vond is het volgende:

De experiabox kon max intrainen met 16 m/bit downstream, op jullie site zeggen jullie op mijn adres 23 te kunnen leveren. Dit werd nooit gehaald en al heel wat monteurs langs gehad zonder succes. Totdat de fritzbox ertussen ging. In 1 keer stabiel 22 mbit. Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is?

 

Ik moet dus 7.50 euro per maand extra betalen voor 6mbit extra die jullie aangeven dat mogelijk is maar blijkbaar niet met de experiabox.

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Reinder_, wat leuk, de FRITZ!Box. En nog leuker dat je nu wel de maximale snelheid haalt. Terwijl een nieuwe Experia Box en monteurs het niet voor elkaar kregen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zo niet weet. Ik zou verwachten dat je met de Experia Box de snelheid ook zou moeten kunnen halen. Heb je hierover ook al gebeld met mijn collega's van de Techdesk?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

  • April 14, 2020

Hallo @Reinder_ , je betaalt €7,50 per maand voor de huur van de Fritzbox en om gebruik te kunnen maken van de speciale helpdesk.

Dat je nu een betere snelheid hebt was misschien ook gebeurd bij de gewone swap naar een ander standaard modem met nieuwe bekabeling.

 


Reinder_
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2020

Die experiabox was ook al vervangen net zoals de overige aansluit kabels, tevens is het een jaar terug dat het israpunt is vervangen. Die 7.50 voor de fritzbox vind ik geen probleem overigens.

 

Het is alleen technisch gewoon vreemd want de kabel van de fritzbox is langer tussen het israpunt en de fritzbox als dat 1 meter kabeltje van de experia box v10. Ik zie ook geen andere waardes in demping en noise als de experiabox v10


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • April 16, 2020

Hoi @Reinder_, wat leuk, de FRITZ!Box. En nog leuker dat je nu wel de maximale snelheid haalt. Terwijl een nieuwe Experia Box en monteurs het niet voor elkaar kregen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zo niet weet. Ik zou verwachten dat je met de Experia Box de snelheid ook zou moeten kunnen halen. Heb je hierover ook al gebeld met mijn collega's van de Techdesk?


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • April 20, 2020

Ik ga er van uit dat je meer duidelijkheid hebt, ik heb geen reactie meer van je gezien namelijk. 


Reinder_
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2020

Ik heb inderdaad met de techdesk gebeld (super service btw) maar ze konden ook niet echt een duidelijke verklaring geven.

 

Afgelopen week ook bij me directe buren zelfe truc gedaan en deze mensen hebben nu ook 25% extra snelheid. Tevens met de fritzbox alle wifi problemen verholpen.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • April 26, 2020

Bijzonder is het het. Ik had gehoopt mdat ik er meer van kon maken, maar helaas. Fijn dat de WiFi nu ook goed. is. :) Bedankt voor de terugkoppeling en nog een fijne zondag gewenst.