Skip to main content

Zijn de ExperiaWIFI apparaten na ontvangst je eigendom of krijg je die in bruikleen? 

@Freddie99

Klanten die de Wifi Tuner hebben doorlopen en minder dan 20 Mbit/s halen, komen in aanmerking voor maximaal 2 gratis KPN Experia Wifi's. Je krijgt de apparaten in bruikleen totdat het KPN-abonnement afloopt. Daarna moet je ze terugsturen.


Heb je die gekocht of via de wifi tuner van KPN gekregen? In beide gevallen zijn ze jouw eigendom.


Als je met wifi tuner bedoelt: het tool waarmee de wifi snelheid op verschillende verdiepingen van je woning wordt gecontroleerd en bij slecht wifi je vervolgens experiawifi apparaten krijgt toegestuurd:
Ja, dat was bij mij de situatie 

 


Ze zijn in alle gevallen in eigendom, dus hoeven niet terug. Maar ze werken vrij matig zonder koppeling met het interne KPN systeem, tenzij je 1 enkele los gebruikt. Dus meenemen naar een andere provider werkt vaak maar eventjes goed en levert dan vreemde wifi storingen op, das mijn ervaring iig.


Misschien kan een Moderator hier meer over vertellen !!

Bruikleen of Eigendom is dus niet helemaal duidelijk :thinking:


Ze zijn in alle gevallen in eigendom, dus hoeven niet terug. Maar ze werken vrij matig zonder koppeling met het interne KPN systeem, tenzij je 1 enkele los gebruikt. Dus meenemen naar een andere provider werkt vaak maar eventjes goed en levert dan vreemde wifi storingen op, das mijn ervaring iig.

De Experia WiFi's zouden het bij een andere provider net zo goed moeten doen. Er is helemaal geen "koppeling met het interne KPN systeem".


@Freddie99

Klanten die de Wifi Tuner hebben doorlopen en minder dan 20 Mbit/s halen, komen in aanmerking voor maximaal 2 gratis KPN Experia Wifi's. Je krijgt de apparaten in bruikleen totdat het KPN-abonnement afloopt. Daarna moet je ze terugsturen.

Dat klopt niet. Je hoeft ze niet terug te sturen.


Ze zijn in alle gevallen in eigendom, dus hoeven niet terug. Maar ze werken vrij matig zonder koppeling met het interne KPN systeem, tenzij je 1 enkele los gebruikt. Dus meenemen naar een andere provider werkt vaak maar eventjes goed en levert dan vreemde wifi storingen op, das mijn ervaring iig.

De Experia WiFi's zouden het bij een andere provider net zo goed moeten doen. Er is helemaal geen "koppeling met het interne KPN systeem".

Als er geen koppeling was, dan zouden de versterkers de wifi op de experia box ook niet uitzetten. Zouden ze geen wifi gegevens over kunnen nemen van de experia box, en al helemaal niet weten wat te doen als je het modem na installatie plots vervangt. En toch werkt dat nu allemaal wel, ondanks 3 verschillende fabrikanten van apparatuur waar het mee kan samenwerken, die allemaal niks met elkaar van doen hebben.

Het bovengenoemde is verder ook niet zo heel spannend, je kunt ze tenslotte zelf apart instellen. Alleen het roaming gedeelte lijkt zonder die koppeling niet goed te werken. Ik heb ze een half jaar gebruikt op een niet kpn netwerk en het hele roaming gebeuren werkte voor geen meter meer. Eenmaal weer op een kpn netwerk aangesloten was alles weer in orde. Of dat ook echt zo is weet ik niet, was iig mijn ervaring. En op de forums van de andere providers ben ik vragen of de werking van experia wifis ook tegengekomen, en altijd was de werking zeer afwijkend dan bij KPN zelf, waardoor ze eigenlijk onbruikbaar waren als je meer dan 1 versterker wou gebruiken.
Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar ik vond het de moeite waard te vermelden.

Ze zijn in alle gevallen in eigendom, dus hoeven niet terug. Maar ze werken vrij matig zonder koppeling met het interne KPN systeem, tenzij je 1 enkele los gebruikt. Dus meenemen naar een andere provider werkt vaak maar eventjes goed en levert dan vreemde wifi storingen op, das mijn ervaring iig.

De Experia WiFi's zouden het bij een andere provider net zo goed moeten doen. Er is helemaal geen "koppeling met het interne KPN systeem".

Als er geen koppeling was, dan zouden de versterkers de wifi op de experia box ook niet uitzetten.

Ik denk dat de Experiabox/KPN Box zelf het WiFi uit zet zodra deze een versterker in het netwerk detecteert. De versterkers zetten niets uit.

Zouden ze geen wifi gegevens over kunnen nemen van de experia box

Doen ze ook niet. De WiFi gegevens staan opgeslagen op een server bij KPN. Daar halen ze deze op. Dit werkt bijvoorbeeld ook nog steeds als je een fritzbox of ander modem bij KPN hebt. Als je niet meer bij KPN zit, dan werkt dit niet meer. Maar wat maakt dat uit? Niets.

en al helemaal niet weten wat te doen als je het modem na installatie plots vervangt.

Niets. Gewoon hetzelfde netwerk uit blijven zenden.

En toch werkt dat nu allemaal wel, ondanks 3 verschillende fabrikanten van apparatuur waar het mee kan samenwerken, die allemaal niks met elkaar van doen hebben.

Het bovengenoemde is verder ook niet zo heel spannend, je kunt ze tenslotte zelf apart instellen. Alleen het roaming gedeelte lijkt zonder die koppeling niet goed te werken.

Er is geen enkele reden waarom dat niet zou werken.

Ik heb ze een half jaar gebruikt op een niet kpn netwerk en het hele roaming gebeuren werkte voor geen meter meer. Eenmaal weer op een kpn netwerk aangesloten was alles weer in orde. Of dat ook echt zo is weet ik niet, was iig mijn ervaring. En op de forums van de andere providers ben ik vragen of de werking van experia wifis ook tegengekomen, en altijd was de werking zeer afwijkend dan bij KPN zelf, waardoor ze eigenlijk onbruikbaar waren als je meer dan 1 versterker wou gebruiken.
Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar ik vond het de moeite waard te vermelden.

 


@Nick83 

Bedankt voor je bericht :thumbsup:

Maar waar kan een klant dat terug vinden zodat dit de volgende keer niet meer gevraagd hoeft te worden ?