Skip to main content
Antwoord

Extra IPv4 adres mogelijk?

• October 21, 2025
  • 10 reacties
  • 165 keer bekeken

extra IP 4 adres

Beste antwoord door Marlon92

waarom levert KPN maar 1 IPv4 adres ?

Dat is normaal. Dat doen alle providers. Jij hebt ook helemaal geen meerdere ip adressen nodig. 

Alleen met een heel duur zakelijk abonnement kan je meerdere ip adressen krijgen. Maar nogmaals: dat is onzin, dat heb jij niet nodig.

zet ik NVR IP nu ook ipv4  adres met  poort bv 80  krijg ik geen verbinding  (gegevens time out ).

Dan doe je gewoon wat verkeerd. Kun je een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings die je gemaakt hebt?

Zoiets dergelijks zou je moeten hebben:

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Beste ​@Jaop dat levert KPN niet aan consumenten, dan heb je een zakelijk internetabo nodig.

Voor zakelijke info kun je dan bellen met 0800 0403, zakelijke helpdesk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Bedankt JanD   ik ben particulier hoe kom ik dan aan een extra ip4 adres ?

want ik wil 2 NVR op mijn telefoon hebben .

kan dit  ook via een IP 6 adres ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 23, 2025

Hi ​@Jaop, welkom allereerst bij onze community. 

Verbeter me als ik het verkeerd heb. Je hebt het over 2 NVR's, zijn dit Network Video Recorders? En zou dit niet via DHCP moeten kunnen? 

Ook van belang voor ons om te weten, wat je wil je precies doen? En met welke apparaten? 

• October 23, 2025

Bedankt JanD   ik ben particulier hoe kom ik dan aan een extra ip4 adres ?

Dat kan niet.

want ik wil 2 NVR op mijn telefoon hebben .

Dan gebruik je gewoon verschillende poortnummers. Je bent echt niet de enige met "2 NVR" hoor.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 23, 2025

Hallo allemaal ,

NVR  dus netwerk video recorder goed zo Alex 

Ik heb 1 NVR  met een aantal analoge  camera's  en werkt prima op Samsung telefoon  op poort 8000

maar wil nu over  over naar NVR IP  met IP camera's   maar niet in een keer ( kostprijs )

zet ik NVR IP nu ook ipv4  adres met  poort bv 80  krijg ik geen verbinding  (gegevens time out ).

kan wel via wifi maar niet  extern  .

Kan trouwens bij KPN box 12 maar 1 HTTP port fortwarding aanmaken .

en waarom levert KPN maar 1 IPv4 adres ?

maar laten dan wel via een extern bedrijf wel een extra  IPv4 toe in hun modem !

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Je kan op 1 public ip adres meerdere poorten openen. Dus ook meerdere nvr,s cameras.

nvr1 - 8000

nvr2 - 8001

camera 1 - 8002

camera 2 - 8003

je kan alles naar wens instellen vanaf 1 ip adres extern

• Antwoord
  • October 23, 2025

waarom levert KPN maar 1 IPv4 adres ?

Dat is normaal. Dat doen alle providers. Jij hebt ook helemaal geen meerdere ip adressen nodig. 

Alleen met een heel duur zakelijk abonnement kan je meerdere ip adressen krijgen. Maar nogmaals: dat is onzin, dat heb jij niet nodig.

Dan doe je gewoon wat verkeerd. Kun je een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings die je gemaakt hebt?

Zoiets dergelijks zou je moeten hebben:

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Daarnaast is er ook een schaarste aan IPv4 blokken, en dus ook aan adressen. Alles is zo'n beetje op en er wordt enkel nog in gehandeld. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 25, 2025

Hallo Marlon92.

Probleem opgelost door U screen afdruk 

had bij service http staan .

Bedankt Marlon 92 

en andere ook .

groetjes Jaop

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 28, 2025

Hallo allemaal ,

NVR  dus netwerk video recorder goed zo Alex

Ha, dankjewel. 😉 En erg fijn om te zien dat het opgelost is met de hulp van Marlon, dank ook voor de terugkoppeling hier.Â