Skip to main content

Afgelopen week alles geinstallerd omdat ik ben overgegaan naar KPN glasvezel.
Ik heb via de klantenservice gevraagd of ik een 4 meter gele kabel kon krijgen, omdat de bijgeleverde kabel net te kort was.
Nu heb ik via CEVA 3 kabels gekregen: nog een keer de rode, nog een keer dezelfde korte gele kabel, en een 10 meter Cat 5e kabel. 
Daar heb ik dus niks aan, want 10 meter is veel te lang.
Ik heb zelf nog een goede kabel waarvan ik niet zeker wist of ik die ook kon gebruiken (omdat ik nu glasvezel heb) maar die werkt prima is gebleken.

Hoe en waar kan ik de nageleverde kabels terugsturen?
Ik doe er helemaal niks mee en vind het zonde ze hier te laten liggen of weg te gooien.

Hmm, wat is de gele kabel? Ik weet alleen bijgeleverd een HDMI kabel. En een korte utp kabel. Maar die zijn beide zwart.

En bij de glasvezel NT nog een korte rode utp. Maar die gebruik ik niet; heb er 10 meter utp cat 5e op zitten van NT naar modem.

Je kan die kabels mijns inziens het best gewoon bij een kringloop inleveren. Heeft een ander er nog wat aan.


De gele kabel is voor de verbinding tussen het modem en TV-kastje.


Hmm, daar heb ik een zwarte utp kabel voor in het pakket (ook niet gebruikt overigens). Wel met gele RJ11 pluggen.


Die hoeft KPN niet terug. Hou ze maar gewoon zelf. Komt later misschien nog wel eens van pas. Bijvoorbeeld om een laptop tijdelijk bekabeld aan te sluiten ofzo.


Hallo @Camarsac ,

Je kunt de kabels in een willekeurige doos stoppen. De doos met kabels geef je af bij een PostNL locatie bij jou in de buurt. Verzending is gratis.

Het retouradres voor KPN-apparatuur:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
 


https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/kz-ser-terugsturen/ser-terugsturen-huur-bruikleen-opzeggen-annuleren
 

Lekker bezig! Als je er niks aan hebt kun je ze inderdaad terug sturen, KPN controleert alle retouren en hergebruikt het of recycled het wanneer het defect is.Â