Skip to main content

Ik gebruik een extra KPN Netwerkadapter om een ethernetkabel aan te kunnen sluiten op mijn laptop. Ik heb gelezen dat je niet aan 1 Netwerkadapter een TV én een computer kan aansluiten. Ik heb nu één adapter aan de Experiabox gekoppeld en de anderen 2 zitten of aan de TV of aan de computer. Kan dat wel?

Hoi @LUGA, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset die in het stopcontact gaat? Het is technisch wel mogelijk om zowel een tv ontvanger als een computer aan te sluiten op deze manier, Als je nu ook geen problemen ervaart, dan zou ik het gewoon laten zoals het is.

Als je echter wel problemen ervaart dan kun je het volgende doen:

  • als het per sé draadloos moet: een extra draadloze adapter erbij zodat je twee netwerken kunt maken. Hierbij koppel je dan de adapters in setjes van 2 aan elkaar. Van elk setje doe je 1 op de Experia Box en de andere op de plek waar het eindapparaat staat.
  • als je ergens een kabel kunt leggen: sluit dan een van de beide apparaten met een kabel aan en gebruik de draadloze set voor de andere. Ik zou je dan, qua stabiliteit, aanraden om de tv ontvanger met een kabel te doen.