Skip to main content
Beantwoord

Extra onderzoek nodig vanuit KPN voor aansluiting

• May 13, 2025
  • 83 reacties
  • 843 keer bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

• May 15, 2025

https://www.glasdraadgroenehart.nl/aanbod.php

Groene Hart. Daar zie ik ook bedragen staan. Al zie ik zo snel nog geen 2300 euro staan. Valt nog mee dan 🤡

https://glasdraadamstelvechtenvenen.nl/aanbod.php

Ook hier moet betaald worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 15, 2025

Groene Hart. Daar zie ik ook bedragen staan. Al zie ik zo snel nog geen 2300 euro staan. Valt nog mee dan 🤡

• GlasDraad Groene Hart vastrechtvergoeding
    Ik wil wel de vastrechtvergoeding betalen, maar wil geen abonnement. Kan dat?
    Nee, dat kan niet. De vastrechtvergoeding is verbonden aan een abonnement. Dit abonnement kan na een jaar opgezegd worden, maar u blijft dan de vastrechtvergoeding van €15,- wel door betalen. Als u de vastrechtvergoeding eenmalig heeft afgekocht voor €1815,-, betaalt u na eventuele opzegging van een abonnement niets meer voor uw glasvezelaansluiting.

• May 15, 2025

Ow... weer niet goed gelezen...

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Er zit ongetwijfeld een goede bedoeling achter, maar het is niet nodig om voorbeelden van vastrechtvergoeding van Glasdraad te blijven delen. ​@xJustxMegx heeft aangegeven bericht van KPN af te wachten. Laten we dat met z'n allen respecteren.

• May 16, 2025

Het probleem is alleen dat KPN meestal zwijgt over de vastrechtvergoeding. Ik heb hier topics gezien waarin mensen er pas achter kwamen bij de eerste factuur van KPN. Want die vastrechtvergoeding staat wel gewoon bij KPN op de factuur. Maar tijdens bestellen word er volgens mij met geen woord over gerept bij KPN. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

Het probleem is alleen dat KPN meestal zwijgt over de vastrechtvergoeding.

KPN berekent vastrechtvergoeding idr alleen op bedrijfsterrein. Als je daar woont, hebt je gewoon pek. Bij anderen gebieden wordt geen vastrechtvergoeding berekend, maar wel aanlegkosten als deze niet samen met de aanleg van de wijk is, en het is hier wel het geval.

@Denise van KPN Ik vind het verwijzen naar vastrechtsvergoeding van glasdraad wel goede hint voor de TS om zijn beslissing te overwegen omdat hij al schreef, dat hij bij glasdraad aangemeld had. De offer van het KPN extra onderzoek en de ongeveer vastrechtvergoeding van glasraad zijn dan de cijfers dat hij kan vergelijken.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

Ik betaal niets aan glasdraad, heb een email ontvangen. 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Kijk daar houden we van. Ook al meer info over de eventuele aanleg hiervan?

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

Kijk daar houden we van. Ook al meer info over de eventuele aanleg hiervan?

Nee, kreeg alleen mail van glasdraad. 

• May 16, 2025

De betaling van de vastrechtvergoeding gaat via de factuur van KPN. Dus je betaald niets aan Glasdraad. Dat klopt.

Sorry dat ik zo sceptisch ben. Ik heb al veel te veel gezien in diverse topics.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

De betaling van de vastrechtvergoeding gaat via de factuur van KPN. Dus je betaald niets aan Glasdraad. Dat klopt.

Zal thuis de email delen, met wat blur. 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Jammer dat het nog steeds over de vastrechtvergoeding gaat ondanks dat er gevraagd is hierover te stoppen!

Buiten dat, er is iniedergeval al ietwat meer info vanuit glasdraad dus dat is mooi! Ik zou zeggen, wacht het onderzoek gerust af! Hopelijk komt er gauw duidelijkheid over de aanleg, ik hoor het graag!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Zal thuis de email delen, met wat blur. 

Hoi ​@xJustxMegx 

Je zou nog kunnen overwegen ter overbrugging totdat je KPN aansluiting werkt, om Klik & Klaar 5G van Odido te nemen, hiermee creëer je een eigen WiFi netwerk in je woning en hoef je niet langer gebruik te maken van het WiFi netwerk van je directe buren.

Klik & Klaar is maandelijks opzegbaar, dus zodra de KPN aansluiting in jouw woning actief is en ook werkt, zeg je Klik & Klaar gewoon weer op, zo simpel is het.

Het is wel van belang dat er een goede dekking is van het 5G netwerk van Odido op je woonadres, en je betaald voor Klik & Klaar 5G van Odido 25,- euro per maand.

Je kunt dit zien als een tijdelijke noodvoorziening voor een eigen internet verbinding binnen je eigen woning, tot het moment dat je KPN internet abonnement daadwerkelijk werkt.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

Dat is bij mij niet mogelijk. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat is bij mij niet mogelijk. 

Oké, het had een mooie tijdelijke oplossing kunnen zijn geweest.
Toch nog een vraagje aan je, waarom zou het dan niet mogelijk kunnen zijn?

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

Hoi,

Toch even een paar vragen.

Ik woon in dit gebied en heb mezelf aangemeld 11 mei 2025 bij de KPN. Betekent dit dat ik dan tussen mei en juli ook wordt aangesloten?

Daarnaast hierbij de kosteloze aansluiting.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

9 van de 10 keer is het een streeftijd, maar het lijkt er inderdaad op dat ze in die tijd wel langs zullen komen voor de aansluiting!

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2025

9 van de 10 keer is het een streeftijd, maar het lijkt er inderdaad op dat ze in die tijd wel langs zullen komen voor de aansluiting!

Ik hoop het, dit is 3x niets.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hier lijkt het inderdaad op! Maar houd er wel rekening mee dat er altijd tegenslagen kunnen zijn, waardoor aanleg langer duurt. 

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 19, 2025

Dus ik moet wachten tot glasdraad mijn woning aansluit wat dus nog mega lang kan duren. 

Ik heb thuis gewoon internet nodig… mijn deurbel werkt niet, mijn printer niet… internet via 4G kan iemand meer informatie geven daarover?

• May 19, 2025

Tja je zult gewoon moeten wachten totdat je aan de beurt ben. Ik denk niet dat ze je op verzoek eerder aansluiten. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Is er geen provider die sneller kan leveren zoals Ziggo met een maandelijkse abbonement 

• May 19, 2025

In Borsele moet ook een vastrechtvergoeding betaald worden:

https://glasdraadborsele.nl/aanbod.php

Maar het kan zijn dat Beveland Wonen dit betaald. 

Daarnaast hierbij de kosteloze aansluiting.

Dit plaatje zegt me verder niet zoveel. De aansluiting is gratis ja. Iedereen krijgt kosteloos een aansluiting. De vastrechtvergoeding moet je pas gaan betalen als je het gaat gebruiken. 

Echt... ik heb al zoveel voorbij zien komen. Verdraaide zinnen enzo. Waarmee precies niet alles gezegt word. Maar ik hoop voor jou dat Beveland Wonen de vastrechtvergoeding voor z'n rekening neemt.

• May 19, 2025

Is er geen provider die sneller kan leveren zoals Ziggo met een maandelijkse abbonement 

Ik denk dat Delta er glasvezel heeft liggen. Maar ik vermoed dat ​@xJustxMegx daar juist vandaan komt.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 19, 2025

Delta ben ik inderdaad weg, maar kan iemand mij informatie over 4G?