Skip to main content
Beantwoord

Extra onderzoek nodig vanuit KPN voor aansluiting

• May 13, 2025
  • 83 reacties
  • 843 keer bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

• May 19, 2025

Delta ben ik inderdaad weg, maar kan iemand mij informatie over 4G?

Wat wil je er over weten?

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 19, 2025

Is er geen provider die sneller kan leveren zoals Ziggo met een maandelijkse abbonement 

@MR_CHIP Waar TS woont is géén Ziggo beschikbaar (Zeeland) 

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 19, 2025

Is dat een goede noodoplossing? Heeft het beperkingen?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Is dat een goede noodoplossing? Heeft het beperkingen?

Op zich is dat een goede oplossing, maar dan is het wel van belang dat je niet te ver weg woont van de dichtstbijzijnde KPN zendmast, want als de afstand te groot is zal je geen topsnelheid halen, maar waarschijnlijk wel voldoende voor standaard internetgebruik (e-mail lezen en verzenden, website bekijken, iets opzoeken, etc).

Woon je dichtbij een KPN zendmast, dan kun je uiteraard wel goede snelheden behalen, en is het bekijken van een Youtube filmpje of streamen geen probleem.

Wel kan de snelheid over de dag heen fluctueren, afhankelijk van de drukte op de zendmast.

• May 19, 2025

Je kunt een hotspot maken op je smartfoon. En daar je laptop mee verbinden. Dan kan je het gewoon uitproberen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Is er geen provider die sneller kan leveren zoals Ziggo met een maandelijkse abbonement 

@MR_CHIP Waar TS woont is géén Ziggo beschikbaar (Zeeland) 

In Zeeland is gewoon Delta (kabel) met 1Gbs beschikbaar. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@xJustxMegx Ah, jammer dat we voorlopig nog niet kunnen leveren op jouw adres. Het is inderdaad wachten tot de graafwerkzaamheden zijn afgerond. Hopelijk is dat in juli klaar, maar we weten het niet zeker.

In de tussentijd zou je misschien een Mobiel Internet abonnement kunnen overwegen. Je zou een maandelijks opzegbaar Unlimited abonnement kunnen nemen. Dit kost € 26 per maand. En deze simkaart zou je dan in een mifi router kunnen stoppen voor internet thuis.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 20, 2025

Hotspot van telefoon werkt dan ook. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 16, 2025

Hoi allen,

Ik heb contact gezocht met Glasdraad en daar heb ik een indicatie datum gehad voor de aansluiting. We hebben dus vooruitgang:

Graag wil ik aangeven dat de indicatie datum voor uw aansluiting 30-07-2025 is. Zodra er een definitieve datum bekend is, word u gecontacteerd.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hopelijk kunnen ze deze datum halen, ​@xJustxMegx, dat zou mooi zijn. 😊

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 17, 2025

Hoi allemaal,

Ik heb weer een update en ditmaal een mooie update.

Nadat de support afdeling van Glasdraad mij als indicatie datum eerst op 30 juli had gezet maar later pas ergens later (na september) had ik contact gezocht met de gemeente om de situatie uit te leggen.

Toen is er hogerop contact gezocht en gisteren is de kabel gelegd, vandaag is de glasvezel doorgemeten dus ik verwacht een van deze dagen te kunnen bestellen.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Hoi allemaal,

Ik heb weer een update en ditmaal een mooie update.

Nadat de support afdeling van Glasdraad mij als indicatie datum eerst op 30 juli had gezet maar later pas ergens later (na september) had ik contact gezocht met de gemeente om de situatie uit te leggen.

Toen is er hogerop contact gezocht en gisteren is de kabel gelegd, vandaag is de glasvezel doorgemeten dus ik verwacht een van deze dagen te kunnen bestellen.

Dat is goed nieuws! Laat je het weten als het ook met bestellen is gelukt? We blijven vol vertrouwen afwachten tot alles voor elkaar is!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat is inderdaad een mooie update, ​@xJustxMegx!

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

Helaas is de lijn nog niet “vrij gegeven” en kan ik nog niets bestellen, waar ik enorm van baal. Ik heb namelijk voor mijn werk zeer binnenkort een stabiele verbinding nodig.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

Hoi ​@Denise van KPN,

Misschien weet jij dit. Ik wil sowieso naar KPN overstappen als provider, jullie hebben gewoon altijd een goede service en nooit problemen.

Nu is de glasvezelverbinding aangelegd en klaar voor gebruik, alleen moet deze administratief nog overal werkt worden (automatisch proces).

Zou ik al wel online een bestelling kunnen plaatsen of moet ik echt wachten tot alles verwekt is?

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@xJustxMegx,

Fijn om te horen dat je alsnog graag naar KPN wilt!

Om antwoord te krijgen op bovenstaande vraag kun je het beste een postcodecheck doen op de bestelpagina van KPN. Hier zie je of je al kan bestellen voor glasvezel!

Groet,

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 21, 2025

Helaas is de lijn nog niet “vrij gegeven” en kan ik nog niets bestellen, waar ik enorm van baal. Ik heb namelijk voor mijn werk zeer binnenkort een stabiele verbinding nodig.

Is Wifi van de buren niet stabiel genoeg? :D

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@xJustxMegx,

Fijn om te horen dat je alsnog graag naar KPN wilt!

Om antwoord te krijgen op bovenstaande vraag kun je het beste een postcodecheck doen op de bestelpagina van KPN. Hier zie je of je al kan bestellen voor glasvezel!

Groet,

Ik sluit me hierbij aan! Een linkje naar de shop: Stel zelf je KPN pakket samen.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 22, 2025

Hoi,

Mijn adres is onlangs aangesloten op glasvezel buiten de oorspronkelijke planning om. Dit is gedaan na contact met de gemeente en Glasdraad. Er is inmiddels een nieuwe projectcode aangemaakt voor mijn aansluiting.

Bij andere providers zoals Trined.nl is mijn adres al zichtbaar en bestelbaar. Bij KPN echter nog niet. Volgens iemand met toegang tot de systemen zou het kunnen dat deze nieuwe projectcode nog niet is verwerkt bij KPN.

Zouden jullie kunnen nagaan of dit inderdaad nog handmatig gekoppeld moet worden? Ik wil graag zo snel mogelijk bij KPN bestellen.

Dank alvast!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie dat je hierover inmiddels ook contact hebt gehad met webcare. Zoals mijn collega's daar ook aangaven, kunnen we dit proces niet versnellen. Het is even wachten, sorry. Houd vooral de shop in de gaten!

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 24, 2025

Klopt, heb inmiddels ook navraag gedaan bij Glasdraad en die bellen mij terug. 

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 24, 2025

Ik ben door Glasdraad teruggebeld, ze gaan navraag doen over hoe het precies zit en nemen contact met mij op.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Houd ons op de hoogte!

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 25, 2025

Hoi ​@Denise van KPN en iedereen die dit volgt,

Ik ben zojuist gebeld door Glasdraad, de afmelding is nog niet correct verwerkt. Bij hun in het systeem staat hij als nog niet gereed.

Ik heb net aangegeven dat alles hangt en het alleen afgemeld moet worden, ze gaat intern navraag doen wat er mogelijk is.

Indien dit door Direxta gedaan moet worden is het pas na 13 augustus.