Skip to main content
Beantwoord

extra poort voor hue bridge

  • September 28, 2020
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Ik kom op mijn glasvezel modem een poort te kort om hue bridge aan te sluiten.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? 

Beste antwoord door PeterG

Je kunt een switch aanschaffen om het aantal poorten uit te breiden.

In elke electronicazaak te krijgen. Dient wel IGMP Snooping te ondersteunen ivm ITV.

Er is er ook een te krijgen in de KPN Webshop. Het is een vierpoorts, dus je breidt dan uit met 3 poorten (want er is er één op het modem nodig voor de switch).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 28, 2020

Je kunt een switch aanschaffen om het aantal poorten uit te breiden.

In elke electronicazaak te krijgen. Dient wel IGMP Snooping te ondersteunen ivm ITV.

Er is er ook een te krijgen in de KPN Webshop. Het is een vierpoorts, dus je breidt dan uit met 3 poorten (want er is er één op het modem nodig voor de switch).


  • September 29, 2020

Hallo @PeterG  en @herman1357 , de Netgear in de kpn webshop is een 5 poorts switch, de gs105e v2


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2020

Ja, JanD. Één poort om met het modem te verbinden. Dan houdt je er nog 4 over voor apparaten. Maar omdat je ook één poort gebruikt op het modem voor de switch is dat één poort minder voor een apparaat. Ergo: je breidt uit met 3 poorten.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2020

Dank je wel voor de reacties .een 5 poorts tp-link tl-sg1005d gekocht, en het werkt.


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@herman1357 Welkom op het Forum! Ik zie dat je al van advies bent voorzien en ik ben blij dat er een oplossing voor handen was. Post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen doen!