Skip to main content

Allen, 
Is het mogelijk om een extra (tweede) SSID aan te maken welke alleen het 2.4 GHz signaal uitzend?
Ik heb namelijk nog een device welke alleen werkt op de 2.4 GHz frequentie en niet op de mixed frequentie.
het idee is dus om mijn eerste (bestaande) SSID op mixed te laten staan en een extra SSID met ALLEEN 2.4 GHZ.

Mijn situatie ie een experia v10, met twee superwifi punten en een (oudere) zwarte experia versterker.

Het gast netwerk heb ik geactiveerd maar hier mis ik de mogelijkheid voor het splitsen van de frequenties.

Vriendelijke Groeten

Hoi @RHagen en welkom op het forum! De SuperWifi en Experia Wifi nemen het wifi signaal van de Experia Box V10 over en het is niet mogelijk om de frequenties van deze wifi kanalen te splitsen. Een apart netwerk aanmaken voor 2,4 Ghz zal dus niet lukken in combinatie met de SuperWifi en de Experia Wifi. Verbindt het device waar het om gaat helemaal niet met de wifi?


Ik heb niets meer vernomen, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is! Zo niet, laat het gerust weten.


Hoi Sanne,

Ik heb hetzelfde probleem RHagen, het device verbindt helemaal niet met de wifi. De fabrikant van het device geeft als oplossing ook om 2,4Ghz en 5Ghz frequenties te scheiden. Ik begrijp dus dat hier geen oplossing voor is?

Vriendelijke groet,

Dick


Reageer