Skip to main content

Is het mogelijk een extra (derde) stroom netwerkadapter aan te sluiten? Ik heb nu een experiabox  (ZTE H220N), waarbij destijds standaard twee MT2360 adapters zijn geleverd. Beiden zijn inmiddels in gebruik, beneden voor TV en op zolder voor een extra router. Maar op de 1e etage iis de verbinding nog beroerd, dus wil ik danwel een wifi repeater, danwel een stroom netwerk adapter. Dat laatste geeft natuurlijk een beter signaal, maar werkt elke stroom netwerk adapter op het bestaande systeem?

Hallo @Thijsl , de MT2360 is aardig gedateerd, net als de H220N (Experia V7).

Ik zou als eerste aan KPN om een nieuw modem vragen, daar verbeter je al heel erg veel mee en dan kun je altijd nog zien of je de MT2360 moet vervangen.

 


Hi Thijs, welkom op het forum. 

Ik kan zeker helpen met het omruilen van je modem, probeer dit eerst zelf in te plannen. Dit kun je hier doen. 

Een 3e adapter is wel mogelijk, je zult echter moeten testen hoe goed dit zal werken met in totaal 4 adapters. Je kunt het overigens binnen 14 dagen weer retourneren mocht het niet werken. Een kabel heeft wel altijd de voorkeur indien mogelijk. 

Lukt het omruilen niet? Vul dan even je profiel in, dan ga ik voor je bezig. :) 


Thijs, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo KPN,

ik heb een zelfde vraag. Ik zou graag een 3e netwerkadapter MT 2263ontvangen omdat in een kamer op de 1e verdieping de WiFi erg slecht is. Kabel trekken is geen optie.

we hebben een experiabox v9.

is dat mogelijk?


Hi @Ellen van Veen, welkom hier. 

Mag ik aannemen dat je dan straks in totaal 2 ontvangers met de witte draadloze adapters aan zult sluiten? Als kabel trekken geen optie zal je dit dus moeten proberen. Het fijne is dat je de extra adapter ook kunt retourneren binnen 30 dagen mocht dit niet werken, dit hangt af van je elektriciteitsnetwerk namelijk. Een losse adapter kun je makkelijk via Mijn KPN bestellen. 

Laat het me weten mocht ik je ergens hulp bij nodig hebben.


Het is geen draadloze adapter toch? We hebben vanuit de experiabox een draad lopen naar de zender?adapter en dan vervolgens een ontvangerAdapter In het stopcontact op de 1e verdieping die met draad naar de tv loopt in kamer 1. Op diezelfde verdieping willen we dus nog ontvanger erbij in kamer 2 die vanuit die adapter met een kabel naar een computer gaat.

is dan nog steeds het advies om het te proberen? Of verandert dat de zaak?

en is het dan belangrijk om precies dezelfde Ontvangadapter te kopen of maakt dat niet uit? Als dat wel belangrijk is, isdie adapter dan nog wel te koop? Ze zijn al wel een paar jaar oud namelijk.


Dit klopt. We noemen ze voor het gemak draadloos omdat er geen draden getrokken hoeven te worden, het signaal gaat vie je elektriciteitsnetwerk in huis. De adapters zijn van het merk Devolo en zijn met elkaar compatibel. Het beste is om gelijk 3 nieuwe aan te schaffen, dat is wel iets duurder. De nieuwere hebben namelijk meer capaciteit, ik zou het echter met 1 beginnen en kijken hoe dat werkt.