Skip to main content

Beste allen,

 

Over een maandje komt de KPN-monteur om mijn internetaansluiting in mijn nieuwe huis te installeren i.v.m. verhuizing.

Nu hij/zij er dan toch is wil ik graag dat die ook:

  • in de vier slaapkamers en woonkamer (5 kamers in totaal) UTP Cat6 kabels trekt (door de bestaande leidingen waar nu nog ongebruikte CAI-kabels in liggen);
  • de bijbehorende RJ45 aansluitdozen levert en installeert; en
  • een bijpassend switch levert en alles aansluit.

Alles uiteraard tegen betaling van kosten voor materiaal en arbeid zoals vermeld op de KPN site.

Kan dat? Moet dat van tevoren doorgegeven worden? Hoe? 

Ik hoor het graag

U zult zelf voor de aansluitdozen in de muur moeten zorgen. Er zijn 10-tallen merken, types en kleuren. De monteur weet niet wat u heeft.


Beste Nick83,

 

Dank voor je reactie. Op de KPNsite staat bij Meerwerk monteur en materiaalkosten ook “Luxe RJ45 aansluitdoos” vermeld (naast datakabel en switch). dus die zijn te leveren, dacht ik. Nou kan ik zelf ook die aansluitdozen kopen, maar dan is natuurlijk de vraag of die monteur daarmee uit de voeten kan. 

Of is het sowieso verstandig dit vooraf met klantenservice af te stemmen? 

 

 


Beste allen,

Over een maandje komt de KPN-monteur om mijn internetaansluiting in mijn nieuwe huis te installeren i.v.m. verhuizing.

Nu hij/zij er dan toch is wil ik graag dat die ook:

  • in de vier slaapkamers en woonkamer (5 kamers in totaal) UTP Cat6 kabels trekt (door de bestaande leidingen waar nu nog ongebruikte CAI-kabels in liggen);
  • de bijbehorende RJ45 aansluitdozen levert en installeert; en
  • een bijpassend switch levert en alles aansluit.

 

 

punt 1: monteurs hebben op dit moment alleen Cat5E kabels in de bus liggen, helaas (nog) geen Cat6 kabels.

punt 2: monteurs hebben inderdaad enkelvoudige RJ45 aansluitdozen. maar deze passen alleen als de inbouwdoos los is van een stopcontact of cai aansluiting. als deze inbouwdoos samen is gemaakt met een stopcontact of cai aansluiting zullen deze helaas niet passen.

punt 3: monteurs hebben zowel 5 als 8 poort switches in de bus liggen, dus keuze genoeg hiervoor.


Beste Joey92,

Dank voor je reactie. 

  • Als voor eenvoudig internetgebruik thuis een Cat5E-kabel genoeg is, dan is dat natuurlijk ook prima. 
  • het gaat telkens om de middelste doos op de foto (die telefoonaansluiting mag ook, want een vaste telefoonlijn gebruik ik toch niet meer) die vervangen moet worden, dat is een losse doos, toch?

     

Kan de KPN-monteur hiermee aan de slag?


Beste Joey92,

Dank voor je reactie. 

  • Als voor eenvoudig internetgebruik thuis een Cat5E-kabel genoeg is, dan is dat natuurlijk ook prima. 
  • het gaat telkens om de middelste doos op de foto (die telefoonaansluiting mag ook, want een vaste telefoonlijn gebruik ik toch niet meer) die vervangen moet worden, dat is een losse doos, toch?

     

Kan de KPN-monteur hiermee aan de slag?

 

zekers hier kan de KPN monteur prima mee uit de voeten.

als je geluk hebt is er al een Cat5E kabel gebruikt voor de telefoon aansluiting en is het alleen een ander aansluitdoos erop maken.


Als je tevreden bent met CAT5E (wat ruim voldoende is voor thuis gebruik) kan de monteur al jouw wensen uitvoeren. De switch heeft hij of zij in een 5 poort of 8 poort versie. (€33,95 en €37,95)


Op de KPNsite staat bij Meerwerk monteur en materiaalkosten ook “Luxe RJ45 aansluitdoos” vermeld.

Ze hebben 1 type in de bus liggen. De kans dat da precies van hetzelfde merk en type/kleur is als de stopcontacten en lichtknoppen in uw huis is heel klein.

Ik zie op uw foto dat u allemaal losse contactdozen heeft. Dus niet zoiets:

Meerdere wandcontactdozen in 1 frampje. 

Met losse contactdozen is natuurlijk meer mogelijk. Als u het niet erg vind dat ze er iets anders uitzien. 


Op de KPNsite staat bij Meerwerk monteur en materiaalkosten ook “Luxe RJ45 aansluitdoos” vermeld.

Ze hebben 1 type in de bus liggen. De kans dat da precies van hetzelfde merk en type/kleur is als de stopcontacten en lichtknoppen in uw huis is heel klein.

Ik zie op uw foto dat u allemaal losse contactdozen heeft. Dus niet zoiets:

Meerdere wandcontactdozen in 1 frampje. 

Met losse contactdozen is natuurlijk meer mogelijk. Als u het niet erg vind dat ze er iets anders uitzien. 

@Astrion heeft een foto van zijn situatie geplaatst en dat zijn losse wandcontactdozen dus die van KPN zijn geschikt. 


Beste Nick83, Joey92 en Ik _Combineer,

 

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden. Volgens mij gaat dat nu helemaal goed komen met de KPN-monteur.

 

Toch nog een vraag: moet je dit soort extra werk al van te voren doorgeven aan KPN? zo ja: hoe? Of kun je zoiets direct met de monteur regelen?


Beste Nick83, Joey92 en Ik _Combineer,

 

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden. Volgens mij gaat dat nu helemaal goed komen met de KPN-monteur.

 

Toch nog een vraag: moet je dit soort extra werk al van te voren doorgeven aan KPN? zo ja: hoe? Of kun je zoiets direct met de monteur regelen?

De monteur komt met een bus vol materiaal, +/- 1200 meter aan kabels en genoeg inbouw dozen voor een grote villa. Gewoon even aangeven bij de monteur is voldoende. 


Beste Nick83, Joey92 en Ik _Combineer,

 

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden. Volgens mij gaat dat nu helemaal goed komen met de KPN-monteur.

 

Toch nog een vraag: moet je dit soort extra werk al van te voren doorgeven aan KPN? zo ja: hoe? Of kun je zoiets direct met de monteur regelen?

De monteur komt met een bus vol materiaal, +/- 1200 meter aan kabels en genoeg inbouw dozen voor een grote villa. Gewoon even aangeven bij de monteur is voldoende. 

Fantastisch!

 

(Wat een schitterend medium is dit forum!)