Skip to main content
hallo,

ik heb zojuist een chromecast geinstalleerd, er fijne machine! maar omdat ik een openbaar wifinetwerk deel met mijn huisgenoten kunnen deze lolbroeken nu mijn cast onderbreken en iets anders opzetten. in het verleden hebben wij meerdere wifi kanalen gehad (ik weet niet of daar toen een extra versterker of repeater tussen zat) ik zou graag op mijn experia box V10 een extra kanaal openen die ik met een wachtwoord kan beveiligen. ik vroeg me af of dit mogelijk was buiten het gasten netwerk.

mvg

Jan
Goedemorgen @woenselwest, Er zijn mogelijkheden. Je kunt de SSID's splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hoe je dit kunt doen wordt uitgelegd op deze pagina, maar dit is misschien niet de meest wenselijke oplossing voor je huisgenoten 😉 Als je een eigen wifi netwerk wil dan kan je ook een eigen access point aansluiten op de Experiabox (bekabeld dan bij voorkeur) en die op je kamer zetten. 🙂
Ik heb geen reactie meer van je gezien @woenselwest, dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag! 🙂

Reageer