Skip to main content
Beantwoord

Extreem lage upload- en downloadsnelheid door de jaren heen

• August 15, 2026
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Terugkijkend blijkt de up en download snelheid over de jaren extreem laag te zijn geweest.

Zo laag dat ik me bestolen voel.

Speedtest Resultaten (CSV-export)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Ronkevaar., welkom op onze community! Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. KPN Medewerkers springen alleen bij waar nodig. We denken graag even met je mee!

We hebben hier ook nog wel een paar handige topics over:

9 reacties

• Auteur
  • Helper
  • August 15, 2026

Die link werkt natuurlijk niet. 

Maar het wisselt tussen 50/100 in 2021

Tot 600/800 nu.

Hoogst irritant om tegen te komen.

rvk01
Slimmerik
  • August 15, 2026

Tot 600/800 nu.

Daar is natuurlijk weinig over te zeggen zo.

Op welk moment zijn de testresultaten omhoog gegaan? Heb je al vanaf 2021 altijd een 1Gbps abo gehad? 

Je test waarschijnlijk ook op WiFi (gezien die laatste test) en niet bekabeld. Dus dan zijn de resten sowieso al niet betrouwbaar voor de daadwerkelijk geleverde snelheid door KPN.

Welke snelheid krijg je nu als je bekabeld test?

• Auteur
  • Helper
  • August 15, 2026

Tot 600/800 nu.

Daar is natuurlijk weinig over te zeggen zo.

Op welk moment zijn de testresultaten omhoog gegaan? Heb je al vanaf 2021 altijd een 1Gbps abo gehad? 

Je test waarschijnlijk ook op WiFi (gezien die laatste test) en niet bekabeld. Dus dan zijn de resten sowieso al niet betrouwbaar voor de daadwerkelijk geleverde snelheid door KPN.

Welke snelheid krijg je nu als je bekabeld test?

Net een heel betoog gehouden bij een screenshot .

Na op verstuur drukken onvindbaar. 

Dat helpt niet.

Kort: je hebt een punt met verschillende abonnementen. 

Bekabeld zal zeker beter zijn maar dat heb ik niet.

Ga ik ook niet testen. Heb twee superwifi ufo’s aangesloten.  Leuk maar wat nu ? Welke is welke i.v.m. WW. 

rvk01
Slimmerik
  • August 15, 2026

Die extra wifi hoeven niet de extra punten te zijn. Dat kan ook gewoon de aparte 2,4 en 5 GHz netwerken zijn die je ingesteld hebt in de router.

Als je extra punten hebt kun je het beste de WiFi manager gebruiken om te kijken of ze in mesh staan.

Bestolen hoef je je niet te voelen. Die juiste snelheid zul je altijd wel op de router gehad hebben. WiFi is geen garantie en heeft ook af en toe controle nodig om te kijken of deze nog optimaal ingesteld staat. 

Als je extra WiFi netwerken niet gebruikt kun je ze ook beter uitzetten. Verder moet je dus de banden en kanalen controleren. Maar als je nu op 600-800 via WiFi lijkt me dat een prima snelheid voor draadloos. Maar voor alleen draadloos op mobiel/tablet heb je waarschijnlijk geen 1Gbps abo nodig (daar zou ik me dan veel meer bestolen door voelen, maar die keuze heb je zelf gemaakt).

• Auteur
  • Helper
  • August 15, 2026

Ha dank je ik ben nog nooit aan die Box 12 geweest.

Dus wat die dingen zijn geen idee ze vragen om een ww.

De twee die ik gekocht heb doen volgens mij nu wel hun werk 600/800

rvk01
Slimmerik
  • August 16, 2026

Inloggegevens staan achterop de router. Ooit is die extra WiFi wel aangezet. Maar misschien kan dat ook via de app (nooit geprobeerd).

Ik zie ook dat je 3 jaar geleden een vergelijkbaar topic had. Toen zat je met je abo op 200Mbps en haalde je 120Mbps. Dus die snelheden in je historie kloppen wel. Toen is er ook gewezen dat WiFi altijd trager is en dus geen indicatie is van de geleverde snelheid. 

Maar goed... snelheid is nu dus redelijk over WiFi. Dan kun je alles zo laten staan (hoewel ik de extra netwerken wel raar vind als die niet gebruikt worden).

• Auteur
  • Helper
  • August 16, 2026

Ik heb ze er niet bijgezet dacht dat het die ufo’s waren waar ik goed geld voor heb neergeteld. 

Denk dat ik maar eens een betaalde monteur afspraak ga maken.

Ik wil hom of kuit hierover hebben.

Dat lukt hier niet.

Zelfs geen idee wie/wat jij bent @ kpn 🥹

rvk01
Slimmerik
  • August 16, 2026

Iedereen zonder "van KPN" achter de naam is gewoon mede-bezoeker van deze klant helpt klant community. Moderators hebben "van KPN" achter de naam en zijn wel medewerkers van KPN.

Er zal met de tijd automatisch hier wel een moderator langskomen. Kan alleen even duren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 18, 2026

Hoi ​@Ronkevaar., welkom op onze community! Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. KPN Medewerkers springen alleen bij waar nodig. We denken graag even met je mee!

We hebben hier ook nog wel een paar handige topics over: