Skip to main content

Goedenavond.
Zoals de titel zegt, heb ik last van zeer trage glasvezel. Ik zou 1GB moeten hebben en vaak gaat deze geeneens hoger dan 300mb met BEKABELD internet rechtstreeks in de Experia modem.
Dit resulteert in een haperende verbinding; minimaal 4x een “pauze” in 5 minuten. Ik gebruik op dat moment alleen Discord, maximaal 5 tabs open via Chrome en ik kijk naar Netflix.
De dingen die ik al meerdere malen heb geprobeerd:
-​​​​Het systeem opnieuw opgestart. Inclusief wifi punten.

-Modem gereset en opnieuw gestart.

-Andere ethernet kabels geprobeerd.

-PC compleet hersteld inclusief windows.

-Wifi is in orde. 322mb op mobiele apparaten 

Ik heb een midend pc met Norton 360. Geen virussen en/of malware.  De ms in online games is in orde: 5. Maar daar ook verlies ik verbinding.
De KPN kast in de straat is letterlijk 10 meter van mijn pc vandaan.

Het is echt heel frustrerend. Graag hulp.

MVG

 

Hoi @Crizuz 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt best al veel gedaan en ondernomen, om de snelheid weer omhoog te krijgen.
Alleen heeft dit alles niet gezorgd voor een structurele verbetering.

Ik adviseer je daarom om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting op 1200.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing 

Een medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten, tussen de wijkcentrale en het KPN modem op jouw adres, om te checken of en waar iets niet goed gaat op jouw glasvezellijn.
Als het nodig is, kan er in samenspraak met jouw een monteur ingepland worden.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.


Hey @Crizuz, welkom! Ik denk ook dat het advies van Michel op dit punt nuttig is.

Ik adviseer je daarom om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting op 1200.
Een medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten, tussen de wijkcentrale en het KPN modem op jouw adres, om te checken of en waar iets niet goed gaat op jouw glasvezellijn.
Als het nodig is, kan er in samenspraak met jouw een monteur ingepland worden.
De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

 

Heb je inmiddels telefonisch contact gehad zodat een collega de boel heeft kunnen doormeten?

 

Voor de volledigheid nog wel dit artikel uit onze kennisbank:

wellicht dat hier nog wat tips in staan waar je nog niet naar gekeken hebt. 


Reageer