Skip to main content

Hallo allen,

Nu het f1 seizoen begint wil ik graag gebruik maken van mijn f1tv app. Nu werkt deze app kennelijk niet wanneer ik op mijn wifi zit, wel als ik op mobiel internet zit.

Maar ik wil graag kunnen casten en dus via wifi de app gebruiken.n 

Ok lees online dat mensen dit oplossen door de dns in de router aan te passen, maar zou de app niet gewoon moeten werken zonder deze actie?

Is er iemand dit hier een oplossing voor weet?

 

Welkom op het forum @Spyah, wat gek dat de F1TV app het niet doet via de Wifi verbinding! Is dat nu nog steeds het geval of heb je voor de race een oplossing kunnen vinden?

Als het nog steeds speelt ben ik vooral benieuwd welke melding de F1TV app precies geeft en waar. Is het bijvoorbeeld als je een stream wilt starten of zodra je de app opent? Werken andere apps wel via dezelfde Wifi verbinding?

F1TV is geen app van ons, als het daaraan lijkt te liggen kunnen wij er mogelijk weinig mee, maar we denken graag met je mee als je er meer over vertelt.


Hallo Jasper,

Het is nog steeds het geval. De app blijft dan op het beginscherm staan en start verder niet op. Zodra ik switch naar 4G gaat de app verder met opstarten.

Ik heb zojuist gemerkt , dat wanneer ik de app op 4g opstart en dan wifi aanzet, de app wel blijft werken... 

 


Dat is typisch inderdaad! Merk je dit ook als je de F1TV app op een ander apparaat probeert of dit apparaat met een ander Wifi netwerk hebt verbonden? 

Ik heb dit afgelopen weekend zelf niet gemerkt en als ik het nu probeer heb ik er ook geen last van. Het is daardoor zoeken waar het wel door komt, vandaar deze vragen.


Ik heb de app geloof ik nog niet op andere apparaten gebruiky, dat zal ik testen. Ook geloof ik alleen op mijn wifi thuis getest, ik zal ook eens even testen op ander wifi netwerk inderdaad.  


Ik heb precies hetzelfde probleem. Vreemde is dat de app wel werkt op m'n tablet en wifi. Maar op m'n telefoon niet.

@Spyah ervaar je ook problemen bij andere apps zoals instagram bijvoorbeeld? Wel werken met 4g en niet met wifi?


@Nsnkpn 

 

Nee, met andere apps heb ik geen problemen.

En het probleem met F1 app lijkt nu ook opgelost te zijn. Op het moment werkt het wel. Hopen dat dat zo blijft 😄

 

 


Ik gebruik trouwens een Samsung Galaxy A52. 


Bij mij lag het aan de tp link deco m9. Na de laatste firmware update waren er 2 functies uitgeschakeld.

Igmp 

Wan unicast. 

Deze aangezet en reboot als admin en het werkt weer.

Ook de andere apps zonder problemen.


Ah ok, mijn kpn router is wel toevallig ook gerestart na een stroomstroring bedenk ik mij nu. 


Goed om te lezen dat het voor jullie beide weer werkt. Het klinkt alsof het een instelling was waardoor het niet werkte. Jullie hebben gisteravond wat moois kunnen kijken dus!


Haha, ja absoluut!


Ah ok, mijn kpn router is wel toevallig ook gerestart na een stroomstroring bedenk ik mij nu. 

Ik wil geen topic kapen. Maar ik heb hetzelfde probleem. Is het restarten van de router voor jou de oplossing geweest? Bij zowel mijzelf als mijn vrouw werkt de app niet op het kpn wifi. Bij Ziggo was het geen probleem, ook 4G doet het prima. Dus wel vreemd dat het op kpn wifi problemen geeft.

 

Iemand anders nog creatieve oplossingen anders dan dns inschakelen?


Hoi Alex,

Nee, het heeft niet gewerkt. Ik heb het probleem nog steeds. Met mobiel op de wifi van kpn modem(experia box v10A) werkt de f1pro app niet. En via 4g werkt het wel, maar ik wil kunnen casten.

Op pc, welke via lan op de zelfde modem is aangesloten werkt de site van f1 tv wel. 

 

Het is echt vreselijk irritant. Het kan toch niet zo zijn dat wij de enige zijn die hier last van hebben....


@AlexBuitendijk @Spyah ik en niemand wat ik ken ervaart dit probleem. Dus het probleem lijkt in jullie netwerk/ apparaten te liggen. Krijgen jullie iets van een foutmelding te zien? Maak eens een schermafdruk van het probleem.

Gebruiken jullie soms iets van een vpn of een proxy? 


Nee, ik krijg geen foutmelding. De app blijft hangen in zn startscherm tot je overschakelen naar 4g dan start de app pas verder op.

Ik gebruik geen proxy of vpn. 

Ook als je eenmaal beeld hebt en schakeld dan terug naar wifi, stopt het beeld ermee en blijft gewoon hangen.

 


@Eric89 @Spyah 

Na een herstart (uitzetten - 10 seconden - aanzetten) heb ik hem iig werkend gekregen. Alleen casten hapert. Terwijl ik zon 700Mb aan snelheid heb op de telefoon (minimale ping en jitter). Dus ik heb net een Chromecast gekocht en ga het op die manier proberen.

 

Voor mij overigens ook geen foutmelding. Bleef ook hangen in opstartscherm van de app.


Heel raar... is https://f1tv.formula1.com/ bereikbaar op jullie toestel via wifi?


Heel raar... is https://f1tv.formula1.com/ bereikbaar op jullie toestel via wifi?

Site is bereikbaar, maar kan geen videos afspelen. Verwijst naar de app.


Een dns probleem is het dus ook niet. Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd en/of wifi netwerk vergeten en opnieuw verbonden? Anders zou ik het ook niet meer weten


Een dns probleem is het dus ook niet. Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd en/of wifi netwerk vergeten en opnieuw verbonden? Anders zou ik het ook niet meer weten

Zie mijn bericht van 25 minuten geleden 😉 Ik heb hem na een herstart van het modem werkend 😄 Alleen hapert ie tijdens het casten naar de tv, dus ben nu een nieuwe Chromecast aan het installeren in de hoop dat het dan beter gaat.


Een dns probleem is het dus ook niet. Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd en/of wifi netwerk vergeten en opnieuw verbonden? Anders zou ik het ook niet meer weten

 

@AlexBuitendijk

Router resetten op die wijze heeft bij mij eerder ook wel gewerkt alleen is het probleem weer vrij snel opgetreden.

 

@Eric89

Vergeten en opnieuw verbinden heb ik denk ik nog niet gedaan. Dat ga ik ook nog eens even proberen.

Bedankt voor het meedenken!👍

user-mention widget


 

@Eric89 

Het netwerk vergeten en opnieuw verbinden heeft zowaar gewerkt! 😁

 

Bedankt voor de tip!


 

@Eric89

Het netwerk vergeten en opnieuw verbinden heeft zowaar gewerkt! 😁

 

Bedankt voor de tip!

En ik heb hem nu op een Chromecast 4 draaien. Direct casten naar de tv vanaf de app hapert bij mij, ook al was de verbinding zon 600Mb (Zeer lage ping/jitter). Vanaf Chromecast heb ik geen enkele hapering ervaren tijdens de race.


Beste allen,

heb al een maand hetzelfde probleem, kan wel f1 kijken op 4g maar niet op de kpn wifi.

Router gereset, apps al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, internet gegeven verwijderd en verwijderd, opnieuw alles en op gezet. Site werkt wel via de wifi.

Helaas werkt het niet, f1 klantenservice geeft aan dat het aan het netwerk ligt, weet iemand een oplossing voor dit probleem?

 

Zou graag op mijn thuis wifi willen kunnen kijken naar de f1 app.

 

mvg

Xavier


Ik heb een Chromecast aangeschaft. Daar werkt de app perfect op. En het voordeel dat alle andere apps (Netflix, Disney, Amazon) daar ook op kunnen . Werkt soepeler dan via de tv.