Skip to main content

Ik zou graag een facturen op willen vragen. 

Van wat ik de eerste maand moet gaan betalen. Omdat ik nu aan het zorgen ben dat ik genoeg geld voor alle rekeningen op me lopende rekening zet als ik ga verhuizen. Waar kan ik die aanvragen? Heb al wel een bestelling geplaatst en word geïnstalleerd 2 april.

Is het mogelijk dat ik via ergens een factuur kan krijgen wat ik de eerste maand zou moeten betalen en daarna?

Kan iemand me daarmee helpen 

Mvg suzanna 

Beste @Suzanna Pronk , ik neem aan dat je internet wordt geïnstalleerd op je nieuwe adres. Pas na 2 april zal de facturering gaan lopen, omdat je pas gaat betalen als je aansluiting actief is.

Welk internet heb je aangevraagd? Met interactieve TV of met Digitenne? Met vaste telefonie? etc. etc.

Het bedrag dat je gaat betalen zou in de bestelbevestiging moeten staan. Op zich moet je ook op www.kpn.com kunnen achterhalen wat jouw maandbedrag gaat worden. Als je een nieuwe klant bent zul je gekozen hebben voor de eerste maanden korting of voor een “gratis” SuperWifi.

Lukt dit niet dan kun je je gegevens invullen in je profiel (de velden waar privé bij staat) zodat een medewerker voor je uit kan zoeken wát je precies hebt aangevraagd en wat je maandlasten zullen zijn.


Hoi @Suzanna Pronk! Logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent wat betreft de factuur. Ik kan de exacte factuur van tevoren niet voorspellen, maar de tips van @jlthkoch kunnen je een eind op weg helpen.

Het bedrag dat je gaat betalen zou in de bestelbevestiging moeten staan. Op zich moet je ook op www.kpn.com kunnen achterhalen wat jouw maandbedrag gaat worden. Als je een nieuwe klant bent zul je gekozen hebben voor de eerste maanden korting of voor een “gratis” SuperWifi.

Ik zie dat je op 3 maart de bestelbevestiging hebt ontvangen, daarin staat onder pakketoverzicht de totale abonnementsprijs per maand. Als je naar de prijs totaal inc.kortingen kijkt zul je het bedrag daar terugvinden. Je betaalt altijd een maand vooruit, dus houd in het ergste geval rekening met een factuur waarin de kosten voor ongeveer 2 maanden berekent worden. Daarnaast heb je nog de eenmalige activatiekosten van €25,- die in rekening worden gebracht. Geen exact bedrag, maar ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt! 


Hallo, 

 

Dus het kan zo zijn dat ik de eerste maand voor 2 maanden betaal en daarna voor iedere maand gewoon. Maar waarom betaal je dan een maand vooruit? Is dat een borg als je niet optijd betaald? 


Hallo @Suzanna Pronk , het is gebruikelijk dat je bij providers, bij de krant en andere abo's ook trouwens, vooruit betaalt, in dit geval alleen de abo-kosten, de werkelijk gemaakte kosten (variabele kosten) over een periode betaal je achteraf omdat die variabele natuurlijk niet vooraf in te schatten zijn, daarom heten ze ook variabel.

 


@Suzanna Pronk Het bericht van @JanD legt dit volledig uit, daar heb ik niets meer aan toe te voegen. :smile: Waarom dit zo is weet ik eigenlijk niet, alleen dat het inderdaad bij meerdere bedrijven en abonnementen gebruikelijk is. 


Reageer